کد خبر ۸۴۳۴۶ انتشار : ۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۶
سرپرست پلیس راهور استان قم عنوان کرد؛

تمهیدات ترافیکی راهور قم در ایام نوروز

سرهنگ صدفی گفت:در ایام نوروز اولویت پلیس مدیریت سرعت با استفاده از دوربین‌های ثابت و سیار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ غلامرضا صدفی،سرپرست پلیس راهور استان قم اظهار کرد: طرح نوروز یکی از پرحجم‌ترین و بزرگترین عملیات انتظامی و ترافیکی است بنابراین از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم طی جلساتی با حضور همه دستگاه‌ها مانند اورژانس، امداد خودرو، هلال احمر، آتش نشانی و شهرداری پیش بینی شد.

او افزود: امسال با شیوع ویروس کرونا و هشدار‌های جدی مسئولان در خصوص تشدید مراقبت‌های بهداشتی و لزوم خودداری از سفر‌های نوروزی به منظور قطع زنجیره انتقال در شهر قم، تمهیدات ویژه ترافیکی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: در ایام نوروز مهمترین مأموریت پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به پیش بینی خلوت بودن معابر، مدیریت سرعت با استفاده از دوربین‌های ثابت و سیار است.

او ادامه داد: پلیس با تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت بالا و سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف جهت مسیر و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی با قاطعیت برخورد می‌کند و چنانچه این تخلفات به صورت همزمان صورت گیرد وسیله نقلیه به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

سرهنگ صدفی بیان کرد: همه اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش سوانح راهنمایی و رانندگی و رسیدن به ثبات اجتماعی در جهت شعار پلیس در سال ۹۹ که سلامت خانواده، امنیت جامعه است، خواهد بود.

او گفت: یکی از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی بعد از سرعت غیر مجاز در معابر، بی توجهی راننده به مسیر مقابل یا همان حواس پرتی است که در سال ۹۸ بر اساس تحلیل تصادفات حوادث ناگواری را رقم زد.

سرپرست پلیس راهور استان قم اضافه کرد: حواس پرتی راننده می‌تواند ناشی از عواملی از جمله استفاده از تلفن همراه باشد.

او بیان کرد: خانواده‌ها نباید موتورسیکلت و یا خودروی خود را در اختیار فرزندانشان که فاقد گواهینامه هستند، قرار دهند و فرزندانشان نیز که کمتر از یکسال از دریافت گواهینامه پایه سه آن‌ها می‌گذرد نباید در جاده‌ها رانندگی کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com