کد خبر ۸۴۳۵۱ انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

4 میلیون مترمکعب از خیابان‌ها و معابر قم ضدعفونی شده است

شهردار قم گفت: تاکنون 4 میلیون مترمکعب از خیابان‌ها و معابر قم ضدعفونی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: یک کمیته علمی در دانشکده وجود دارد که عهده‌دار وظیفه ارزیابی علمی اقدامات مقابله با کروناست.

شهردار قم افزود: در مرحله‌ای قرار داریم کمیته علمی باید به ارزیابی و بازخورد جمعی اقدامات بپردازد تا ببینیم در کجای کار قرار داریم و چه فرآیندی را پیموده‌ایم و آیا ضد عفونی به‌درستی انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای طرح مقابله با کرونا مشغول ضدعفونی در شهر هستیم اما بازخورد و نتایج علمی آن را ارزیابی نکرده‌ایم، امیدواریم از طریق کمیته علمی بتوانیم بازخوردها را دریابیم.

سقائیان نژاد بیان کرد: این بازخورد علمی به‌تنهایی از دست علوم پزشکی برنمی‌آید چراکه دغدغه‌های زیادی را در این ستاد دنبال می‌کند، امروز در سطح فعالیت خود به‌جایی رسیده‌ایم که باید آن را جهت‌دهی کنیم و به ارزیابی دقیق بپردازیم.

وی گفت: تاکنون 4 میلیون مترمکعب از خیابان‌ها و معابر قم ضدعفونی شده است که شامل 40 درصد از کار در معابر اصلی است و باید آن را گسترش دهیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد:این اقدامات با مشارکت سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام‌شده است و 63 دستگاه در سطح شهر در جهت ضدعفونی مورداستفاده قرارگرفته است.

وی عنوان کرد:نقاط هدف هر شب گاهی دو بار ضدعفونی می‌شود البته با توجه به حجم گسترده کار، 63 دستگاه کافی نیست و باید امکانات و تجهیزات و ظرفیت‌های دیگر ارگان‌ها استفاده کنیم تا 60 درصد دیگر معابر ضدعفونی شود.

سقائیان نژاد در پایان گفت: برای ضدعفونی تمامی معابر قم، به دو برابر دستگاه‌های فعلی نیاز است و همه دستگاه‌ها باید پای‌کار بیایند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com