کد خبر ۸۴۳۵۲ انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

روزانه همه معابر شهر قم توسط شهرداری، ارتش و سپاه ضدعفونی می‌شود

گروه استان‌ها- فرماندار قم با بیان اقدامات کمیته سالم‌سازی محیط

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی حیدری جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با بیان اقدامات کمیته سالم‌سازی محیط  برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: ضدعفونی و شستشو توسط شهرداری، ارتش، سپاه و بسیج به‌صورت روزانه و مرتب در حال انجام است.

فرماندار قم افزود: امروز سه میلیون و 911 هزار هکتار معابر و اماکن عمومی توسط شهرداری، ارتش، سپاه و بسیج ضدعفونی و سالم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: استان قم در ارجاع ثبت‌نام کنندگان به مراکز درمانی خوب عمل کرده است اما در زمینهٔ ثبت‌نام  در سامانه سلامت کند پیش می‌رفتیم که در حال حاضر وضعیت استان بهتر شده است.

حیدری با بیان اینکه فعالیت‌های طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در قالب 4 کمیته در سطح شهرستان در حال انجام است، ابراز کرد: طرح مراقبت شهروندان با به‌کارگیری ظرفیت آموزش‌وپرورش، اصناف، کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود.

فرماندار قم با بیان اینکه بالای 280 هزار نفر تاکنون در این طرح مشارکت داشته‌اند، ادامه داد: گرچه  استان قم در حال حاضر نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد اما امید می‌رود که به‌زودی به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در طرح ملی بسیج مقابله با بیماری کرونا گفت: همچنین از ظرفیت نیروهای بسیج، ارتش و سپاه در این طرح استفاده کرده‌ایم.

حیدری با تأکید بر اینکه باید یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی باید حرف آخر را در طرح بسیج ملی سلامت بزند، تأکید کرد: باید یک مرجع را رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشخص کند تا حرف آخر را بزند تا به بهترین نحو بتوان از ظرفیت بسیج و ارتش در این طرح استفاده کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com