کد خبر ۸۴۳۵۴ انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
استاندار قم:

مدیران خود را برای موج دوم احتمالی شیوع کرونا آماده کنند

استاندار قم با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص تولید در کشور بر لزوم برنامه ریزی و تدوین راهکارهای عملیاتی در راستای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، دکتر بهرام سرمست در بیست و ششمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی با اشاره اقدامات و پیش بینی های موفقیت امیز تاکنون  استان قم در بحث مقابله با کرونا گفت: امکانات بسیاری خوبی از جمله بیمارستان های سیار به منظور مبارزه با بیماری کرونا جذب استان گردیده است.

او جذب اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریالی جهت  تکمیل، تجهیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) و تامین اقلام بهداشتی و پزشکی علی الخصوص پرداخت مطالبات کادرپزشکی و پرستاری استان  با پیگیری مدیریت استان و  رئیس مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه استان قم نسبت به سایر استان های کشور وضعیت خوبی به لحاظ امکانات و اعتبارات دارد، افزود: با این وجود انتظار عملکرد جدی تری از سوی دستگاه های مسئول در مقابله با این بیماری داریم  داریم.

استاندار قم با بیان اینکه باید مدیران خود را برای سخت ترین شرایط آماده کنند اظهار کرد: مسئولان بایستی برای موج دوم احتمالی شیوع بیماری آمادگی داشته باشند.

او با اشاره به ضرورت تلاش مسئولان برای تحقق سیر نزولی ورودی بیمارستان های قم خاطرنشان کرد: قم باید نخستین استانی باشد که ابتلا به کرونا در آن به صفر می رسد و در این راستا مدیران مربوطه باید برای تامین و پیگری منابع مورد نیاز تلاش جدی نمایند.

سرمست همچنین با اشاره به قرنطینه ترخیص شدگان از بیمارستان ها در نقاهتگاه تجهیز شده در مجتمع یاوران مهدی (عج)  گفت: باید نسبت به اعزام بیماران پس از درمان در بیمارستان ها به نقاهتگاه های پیش بینی شده در راستای شکستن زنجیره انتقال این بیماری برنامه ریزی صورت گرفته عملیاتی گردد.

او تداوم و فراگیری ضدعفونی معابر شهری در کل سطح استان با مشارکت ارتش، سپاه، نیروهای مردمی و دستگاه های اجرایی را نیز خواستار شد و گفت: این طرح تا چهاردهم فروردین ادامه داشته و دستگاه های اجرایی موظف به همکاری در این زمینه هستند.

استاندار قم ضمن قدردانی از اصناف و کسبه  به دلیل همراهی و پیشگام شدن در راستای مبارزه با کرونا در استان قم تصریح کرد: باید صنوف نسبت به ایجاد بسترهای فروش الکترونیکی اقلام خود اقدام نمایند تا مردم  از تردد های غیر ضرور و حضور در  تجمعات خودداری کنند.

او بیان کرد: تعطیلی حرم مطهر و مسجد جمکران در سال نو نیز نقش موثری در کاهش ورودی به استان قم داشته است.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان “جهش تولید” از سوی رهبر انقلاب، خواستار آماده سازی و ارائه طرح و برنامه ی دستگاه های اجرایی برای تحقق این شعار شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com