کد خبر ۸۴۳۹۳ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
انتقاد عضو شورای شهر قم از عدم همکاری نهادها و دستگاه‌های دولتی در مدیریت بحران‌؛

شرکت آب و فاضلاب به تعهدات خود عمل کند

عضو شورای شهر قم از عدم همکاری و تعامل دستگاه‌های دولتی و مجموعه مدیریت شهری در ایجاد زیرساخت‌های شهری و مدیریت بحران‌های شهری انتقاد کرد و گفت: رویه فعلی صرفاً شهرداری قم را درگیر کرده و دیگر دستگاه‌های متولی ورودی در این زمینه ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در پی بروز برخی مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی معابر شهر قم با توجه به موج جدید بارش بی‌سابقه نزولات آسمانی، رئیس کمسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر قم از نحوه عملکرد نهادها و دستگاه‌های دولتی در ایجاد زیرساخت‌های تأسیساتی شهر قم انتقاد کرد.

روح‌الله امراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌ها و نهادهای شهری در ایجاد بسترهای لازم شهری در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: متأسفانه عملکرد دستگاه‌های مختلف استان قم علی‌رغم تک شهر بودن در این زمینه بسیار ناچیز بوده و وظایف بخش‌های مختلف به‌درستی انجام‌ نشده و شهرداری قم به‌تنهایی بار بسیاری از دستگاه‌های متولی را بردوش دارد.

وی ضرورت شکل‌گیری مدیریت واحد شهری را یادآور شد و افزود: لایحه‌ مدیریت یکپارچه و واحد شهری سال‌ها است در انتظار اجرا شدن قرار دارد و متأسفانه هیچ زمینه و اقبالی توسط مسئولان برای اجرایی شدن آن وجود ندارد که در صورت اجرای این لایحه، سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز تحت نظر مدیریت واحد شهری قرار گرفته و زمینه مناسبی برای انجام اقدامات فراهم می‌شود.

عضو شورای شهر قم فعالیت دستگاه‌های خدمت‌رسانی نظیر شرکت آب و فاضلاب را در مورد تأسیسات شهری بسیار اندک دانست و اضافه کرد: علی‌رغم اقدامات انجام‌ شده در مجموعه مدیریت شهری و تأکیدات شهرداری قم بر افزایش ظرفیت تأسیسات شهری آب و فاضلاب، همکاری لازم در زمینه افزایش این ظرفیت‌ها را شاهد نبودیم که یکی از نتایج آن وضعیت بحرانی شهر قم در هنگام بارندگی‌ها است.

امراللهی مشکلات ناشی از خط انتقال فاضلاب شهری در تونل غدیر را یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب عنوان کرد و ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه پردیسان نیز یکی دیگر از مواردی است که علی‌رغم کارایی بالا تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و باعث شده تا فاضلاب منطقه پردیسان با طولی بیش از 25 کیلومتر بر خطوط انتقال فاضلاب شهر قم اضافه شود.

وی رینگ کمربندی فاضلاب شهری را یکی دیگر از مواردی دانست که علی‌رغم پیشنهاد ردیف‌های اعتباری از سوی شرکت آب و فاضلاب و تصویب شورای شهر قم هیچ مشارکتی از سوی این شرکت وجود نداشته و صرفاً شهرداری قم آن را اجرا می‌کند.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر قم حضور جدی‌تر شرکت آب و فاضلاب را در بحران‌های شهری خواستار شد و گفت: متأسفانه شبکه فاضلاب در بسیاری از مناطق شهر قم کامل نشده و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

امراللهی همچنین با اشاره به لزوم همکاری دیگر دستگاه‌ها در مدیریت و رفع بحران‌های شهری را لازم دانست و اذعان داشت: نظارت جدی و بیشتر معاونت عمرانی و مجموعه مدیریت بحران استانداری قم می‌تواند کمک قابل‌توجهی برای رفع مشکلات بین دستگاهی باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com