کد خبر ۸۴۴۰۲ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶
حادثه در قم؛

جان باختن سه تن براثر نشست زمین در میدان کشاورز قم/ نشست زمین در میدان کشاورز ارتباطی به تونل مترو قم ندارد

در ساعت 1:19 بامداد نشست زمینی در میدان کشاورز رخ داد و دو خودرو به داخل آن سقوط کردند که خودروی دوم با توجه به حجم بالای بارندگی و ورود آب روان‌ها در گل‌ولای فرورفته بود و سه نفر سرنشین آن فوت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده‌باش و تلاش نیروهای آتش‌نشانی برای مقابله با آب‌گرفتگی در شهر قم اظهار داشت: از روز  گذشته بارندگی‌های شدیدی در کل سطح شهر داشتیم و آب‌گرفتگی‌های وسیعی در سطح شهر رخ داد.

وی با بیان اینکه در ساعت 1:19 بامداد نشست زمینی در میدان کشاورز رخ داد و دو خودرو به داخل آن سقوط کردند ابراز داشت: ماشین‌های آتش‌نشانی از ایستگاه شماره سه که نزدیک‌ترین مکان به محل حادثه بود در 1:20 اعزام شدند که با درخواست نیرو و تجهیزات کمکی از ایستگاه‌های دیگر نیز ماشین‌آلات و پرسنل اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: عمق این گودال حدود 7 متر و با گستره 10 بود که حدود 50 آتش‌نشان به محل اعزام شدند و در نخستین گام خودروی اول با دو سرنشین را بیرون کشیدند.

وی با تأکید بر اینکه خودروی دوم با توجه به حجم بالای بارندگی و ورود آب روان‌ها در گل‌ولای فرورفته بود، اضافه کرد: متأسفانه در این خودرو سه نفر اعضای خانواده بودند که فوت کردند.

در همین حال عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به وقوع حادثه نشست زمین در میدان کشاورز اظهار داشت: این حادثه بامداد امروز به علت بارش‌های شدید اتفاق افتاده ‌و متأسفانه منجر به سقوط دو خودرو و فوت سه نفر شده است.

وی با انتقاد از گمانه‌زنی‌ها درباره علت نشست زمین در میدان کشاورز گفت: این نشست ربطی به تونل مترو ندارد و در حال بررسی علت وقوع حادثه هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: آنچه از قرائن حادثه برداشت می‌شود پوسیدگی لوله‌های آب و ترکیدگی آن سبب وقوع حادثه شده است.

وی با بیان اینکه تونل مترو با استانداردهای بین‌المللی ساخته‌شده و دارای استحکام بالایی است، ابراز کرد: تونل مترو طوری طراحی‌شده که خدای‌ناکرده تا وقوع 9 ریشتر زلزله هم مقاوم است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com