کد خبر ۸۴۴۲۰ انتشار : ۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۰
جانشین فرماندهی انتظامی قم عنوان کرد؛

بازداشت کلاهبردار ۷۰۰ میلیونی با ۱۱ شاکی در قم

جانشین فرماندهی انتظامی قم گفت:متهم ایران چک‌های جعلی را از یکی از استان‌های غربی خریداری می کرد.

بازداشت کلاهبردار ۷۰۰ میلیونی با ۱۱ شاکی در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ بهادر اسماعیلی،جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم گفت: با طرح شکایت ۱۱ تن از همشهریان در پلیس آگاهی استان قم مبنی بر اینکه از طریق سایت دیوار، آگهی کالا از قبیل گوش تلفن همراه، پرنده، ps۴ و ... برای فروش قرار داده  اند که با تماس متهم و توافق بر سر قیمت به درب منزل این افراد مراجعه و در قبال ثمن معامله به آن ها،متهم ایران چک پانصدهزار ریالی جعلی ارائه می‌کرده است، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

او افزود:با بیان اینکه مالباختگان پس از مراجعه به بانک و یا هنگام خرج ردن پول متوجه جعلی بودن مبالغ دریافتی می‌شدند،عنوان کرد: متهم در مجموع مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از این افراد کلاهبرداری کرده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان موفق به شناسایی متهم و محل سکونت نامبرده شده و با هماهنگی مقام قضائی استان در اقدامی غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه متهم فردی ۲۷ ساله است، افزود: با توجه به ارائه ادله و مستندات کافی وی به بزه انتسابی اعتراف و اذعان داشت ایران چک‌های جعلی را از یکی از استان‌های غربی خریداری کرده است، در نهایت نامبرده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: برای پیشگیری از کلاهبرداری چندین اقدام مهم لازم است اینکه مسئولان سایت‌های خرید و فروش، نسبت به احراز هویت دقیق‌تر افراد با کمک سامانه شاهکار اقدام کرده، عدم ارائه خدمت به افرادی که با vpn به اینترنت متصل می‌شوند و ثبت موقعیت مکانی افراد در زمان ثبت آگهی، عدم قابلیت ثبت آگهی رایگان و واریز وجه صرفاً با کارت بانکی فرد خدمت گیرنده، (مطابقت شماره ملی، شماره تماس، شماره کارت بانکی و کدپستی) و همچنین اطلاع رسانی از طریق جراید و فضای مجازی مبنی بر اینکه جهت انجام هرگونه معامله صرفاً در ساعات اداری و اخذ مجوز از صنوف مربوطه اقدام شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com