کد خبر ۸۴۴۴۱ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶
رئیس پلیس فتا استان قم ؛

اهمیت آموزش در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا

سرهنگ موالی گفت: به جای اینکه برخی از فعالان فضای سایبری در خصوص بیماری کرونا دست به تشویش اذهان عمومی بزنند می‌توانند اقدام به آموزش در جهت پیشگیری و مراقبت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم گفت: با توجه به اعلام انتشار بیماری کرونا در بعضی از استان‌های کشور توسط وزارت بهداشت، بعضی از فعالان سایبری با اینکه می‌توانند در راستای پیشگیری و آموزش در خصوص این بیماری سواد جامعه را افزایش دهند، ناخواسته با انتشار شایعه و یا کلیپ‌هایی که معنی خاصی هم ندارند باعث تشویش اذهان عمومی شده و آرامش روانی جامعه را بر هم می‌زنند.

سرهنگ موالی با بیان اینکه عده‌ای با آگاهی کامل دست به تولید و انتشار شایعه در خصوص بیماری کرونا می‌زنند، افزود: این افراد منفعت خود را در ترس و اضطراب هموطنان می‌بینند و یا دچار بیماری روانی بوده و ترس دیگران باعث شادی و خنده آن‌ها می‌شود.

این مقام انتظامی به گردانندگان صفحات مختلف در فضای مجازی گفت: وقتی شخصی به عنوان یک فعال وارد عرصه سایبر می‌شود باید سواد رسانه‌ای خود را افزایش داده و هر نوع مطلب و یا شایعه‌ای را که می‌بیند قبل از بررسی صحت و سقم آن، اقدام به انتشار آن نکنند، چرا که اینکار جز تشویش جامعه و سودجویی افراد خاص پیامد دیگری نخواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان قم به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کاربران اخبار را از کانال‌ها و گروه‌های بی‌نام و نشان دنبال نکنند، زیرا ممکن است افراد سودجو جهت بالا بردن اعضای کانال، منفعت مالی و یا ایجاد ترس در جامعه دست به انتشار اخبار کذب زده باشند، به همین دلیل کاربران می‌بایست اخبار کرونا را فقط از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کرده و به شایعات توجه نکنند.

به گفته سرهنگ موالی این افراد باید بدانند نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار در رسانه‌ها، توزیع اوراق چاپی یا حامل‌های داده (دیتا) جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

رییس پلیس فتا استان قم در پایان تاکید کرد: کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مجرمانه از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۲۵۲۱۸۲۴۲۱۷ این نوع موضوعات را گزارش کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com