کد خبر ۸۴۴۵۲ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

دستورالعمل کاهش مشکلات فضای کسب و کار در زمینه کرونا و جهش تولید در حال تدوین است

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با بیان فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در سطح ملی در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: سازمان برنامه‌وبودجه کشور دستورالعملی را شروع به تدوین کرده‌ که هنوز این دستورالعمل نهایی نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمود نوربخش در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با بیان فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در سطح ملی در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: سازمان برنامه‌وبودجه کشور دستورالعملی را در دبیرخانه شورای اقتصاد و اقتصاد مقاومتی در کشور شروع به تدوین کرده‌اند که هنوز این دستورالعمل نهایی نشده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ادامه داد: طی مکاتبه‌ای که دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با همه استانداران داشتند مبنی بر اینکه در شورای برنامه‌ریزی و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان‌ها تدوین برنامه انجام و به تهران ارسال شود. در همین راستا، امروز با معاونت اقتصادی ریاست جمهوری تماسی در رابطه با کم کردن مشکلات فضای کسب‌وکار به دلیل شیوع بیماری کرونا و جهش تولید داشتیم.

وی با بیان اینکه مسئولان کشوری در زمینه جهش تولید در دو بخش سرمایه‌گذاری و اشتغال در حال تدوین دستورالعمل هستند، ابراز کرد: ما منتظر نهایی شدن دستورالعمل هستیم تا برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم  را انجام دهیم.

نوربخش تأکید کرد: سعی می‌کنیم تا بیستم این برنامه را نهایی کنیم اما با توجه به شرایط کشور نهایی سازی این دستورالعمل نیازمند تشکیل جلسه و در کنار هم بودن است ممکن است در نوع تصمیمات ازنظر کمی و کیفی دچار مشکل شویم اما تمام تلاشمان این است که نسخه اولیه را ارائه دهیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم به تقسیم‌کارهای صورت گرفته در سطح ملی اشاره و بیان کرد: حدود 9 مورد از مواردی که به بهبود کسب‌وکار برمی‌گردد ازجمله مباحث بیمه‌ای، مالیاتی، استمهال بدهی‌های بانکی و .. را معاونت اقتصادی ریاست جمهوری بر عهده دارد؛ اما متولی مباحث مرتبط با جهش تولید دفتر شورای اقتصاد و اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com