کد خبر ۸۴۴۶۳ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۸

کمیته غربالگری بیش از 158 هزار نفر را در مبادی ورودی قم تب‌‌سنجی‌‌‌‌ کرده است

فرمانده قرارگاه جهادی مقابله با ویروس ‌کرونا در استان قم گفت:‌کمیته غربالگری تاکنون 158 هزار‌ و 371‌نفر را تب سنجی‌‌ کرده است که شامل 40 هزار و 389 خودرو می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، امیر‌‌ سرتیپ نجفی‌‌ در‌‌ جلسه ستاد‌‌ پیشگیری،‌‌ هماهنگی‌ و فرماندهی عملیات‌ مدیریت بحران استانداری، اظهار داشت:‌ مبادی ورودی شهر قم کنترل می‌شود و از افرادی که به شهر‌ قم می‌آیند تب‌سنجی انجام می‌شود.

وی افزود:‌ به افرادی که تب آن‌ها بالای 37 باشد برگه ارجاع داده می‌شود‌‌ که خود را برای طول درمان معرفی می‌کنند،‌ در طول روز 30 تا 40 نفر میزان درجه بدن آن‌ها بیش از 37 درجه است و تب دارند.

فرمانده قرارگاه جهادی مقابله با ویروس‌کرونا در استان قم تصریح کرد:‌ کمیته غربالگری تاکنون 158 هزار‌ و 371 نفر را تب سنجی کرده است که شامل 40 هزار و 389 خودرو می‌شود.

امیر‌ نجفی عنوان کرد: 18 پایگاه سپاه و ارتش‌ و هلال‌احمر به‌صورت مشترک تشکیل‌شده است و بسیج ادارات نیز به آن‌ها کمک می‌کند‌‌ که 7 هزار و 850 مورد غربالگری انجام شد و 441 مورد تب‌دار بوده و 317 نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند.

حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر مدیر‌کل صداوسیمای مرکز قم نیز در این جلسه بیان کرد: هنگامی‌که موضوعی مصوب شد نیازمند طرح در این جلسه نیست.

مدیر‌‌کل صداوسیمای مرکز قم تصریح کرد: شرایط فعلی بحرانی است و عادی نیست، آماری از ارتش ارائه شد ولی درباره موضوع نقاهتگاه آماری داده نشد و باید تعداد ورودی و ترخیصی‌ها برابری کند ولی آماری موجود نیست.

وی خاطرنشان کرد: بیماری ‌کرونا مُسری است و با دیگر بیماری‌ها تفاوت دارد و ممکن است که شخصی که مبتلابه کرونا است مدعی شود در منزل قرنطینه می‌شود ولی این اقدام را انجام نداده و سبب بیماری دیگران شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com