کد خبر ۸۴۴۶۴ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۸

350 هزار قمی در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا ثبت‌نام ‌کردند

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با همکاری و کمک سازمان‌ها و صداوسیما و بسیج ادارات تا امروز 350 هزار نفر در قم در‌ طرح بسیج ملی مقابله با کرونا اطلاعات خود را ثبت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیامک محبی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مدیریت بحران استانداری، اظهار داشت:‌ سامانه سلامت از ابتدای شروع طرح ملی مبارزه با کرونا فعالیت خود را اعلام کرد.

وی افزود:‌ خوشبختانه با همکاری و کمک سازمان‌ها و صداوسیما و بسیج ادارات تا امروز 350 هزار نفر‌ در قم در‌ طرح بسیج ملی مقابله با ‌کرونا اطلاعات خود را ثبت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارزش و اهمیت طرح بسیج ملی مقابله با‌کرونا بیان کرد: بیمارانی که‌ دارای علامت هستند را شناسایی کرده و روند درمان را شروع می‌کنیم، موازی با این طرح غربالگری را انجام می‌دهیم.

محبی عنوان کرد: از 350 هزارنفری که در سامانه بسیج ملی مقابله با کرونا ثبت‌نام کردند، 38 هزار و‌ 677 نفر نیازمند پیگیری بودند یعنی دارای علامت بودند و 8 هزار و 875 نفر نیز نیازمند پیگیری فوری بودند و مراقبین سلامت با آن‌ها تماس گرفته و آن‌ها را به مراکز 16 ساعته ارجاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر‌اساس آماری که از طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به دست آمد بخش اعظم جامعه مشکلی ندارد و 10 درصد دارای علامت‌های اولیه بودند که ربطی به کرونا ندارد، پس از مراجعه به مراکز 16 ساعته تعیین تکلیف می‌شوند‌ که مبتلابه کرونا هستند و یا خیر و نیازمند بستری در بیمارستان هستند و یا در منزل قرنطینه و درمان می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: به‌صورت موازی با سامانه سلامت یک سامانه‌ای در وزارت بهداشت تحت عنوان سامانه سیب فعالیت می‌کند، قم جز استان‌های نخست بود که درگیر ویروس کرونا شد و معاونت بهداشت تصمیم گرفت افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای هستند تحت غربال قرار بگیرند.

محبی گفت: روز اول فروردین 30 هزار نفر، روز دوم فروردین 53 هزار، روز ‌سوم فروردین 70 هزار نفر، روز چهارم فروردین 85 هزار و تا ظهر امروز 75 هزار نفر در قم غربالگری شدند.

وی با تأکید بر اینکه سرعت غربالگری در استان قم بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: از نیروهای بسیج تقدیر‌می کنم‌ که به‌صورت داوطلب در حال فعالیت هستند، در زمینه موضوعاتی که نیازمند پیگیری فعال بودیم استان قم با 87 درصد در منطقه سبز قرار دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com