کد خبر ۸۴۴۸۷ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۶
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات قم مطرح کرد؛

بسیج مساجد و محلات قم در نبرد با کرونا

سردار هاشمی آخرین اقدامات ضد کرونایی سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سردار هاشمی،مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،با ذکر آیه شریفه یامن اسمه دواء و ذکروه  الشفاء و دعا برای سلامتی تمام بیماران کرونا به آخرین اقدامات ضد کرونایی سازمان بسیج مساجد و محلات اشاره کرد و گفت:از همان روزهای درگیری استان با ویروس منحوس کرونا تمام دستورالعمل ها به نواحی بسیج ارسال شد و ارتش منسجم بسیج مساجد و محلات قم با یک همدلی وصف ناپذیر پای کار آمدند.

او ادامه داد:در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس با سردار نقدی،معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران برگزار شد مقرر شد در  اماکن عمومی شامل قصابی ها و نانوایی و جاهایی که مردم تردد بیشتری دارند افراد مسن شناسایی شوند، این پیام  به بسیج نواحی ابلاغ شد  و نیروهای جوان بسیجی ما به خانواده‌هایی که مسن هستند، در خرید به آن‌ها کمک کنند تا این عزیزان تا جایی که ممکن است از منازل خارج نشوند.

 مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات قم با اشاره به حرکت جهادی سه ناحیه بسیج ،امام رضا،امام حسین و امام حسن(ع)افزود:ضدعفونی خیابان ها ،معابرسطح شهر و اماکن عمومی با خودروهای سبک و سنگین  از همان روزهای آغاز نبرد با کرونا به همت بسیج محلات انجام شد و تا مهار کامل این ویروس  ادامه خواهد داشت.

سردار هاشمی  با اشاره به  برپایی موکب های سلامت به همت بسیج مساجد و محلات قم ادامه داد:در این موکب ها آموزش های پیشگیری از بیماری کرونا ارائه می شود.

او عنوان کرد:نیروهای جهادی بسیج محلات در مبادی ورودی و خروجی استان به غربالگری خودروهای مسافربری می پردازند و مسافران را تب سنجی  می کنند.

 مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات قم با اشاره به راه اندازی مرکز نقاهتگاه یاوران مهدی(عج)گفت: با مشارکت این نیروهای بسیجی خدوم،نقاهتگاهی در مجتمع یاوران مهدی قم در جوار مسجد مقدس جمکران برای اسکان بهبود یافتگان کرونا اختصاص داده شد.

او ادامه داد:بسیج محلات در کنار ارتش در  برپایی بیمارستان سیار در منطقه پردیسان  جهادی وار  وارد میدان شدند.

 مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات قم عنوان کرد:تهیه اقلام بهداشتی شامل ماسک و محلول های ضدعفونی ،بسته بندی و بردن به درب منازل از دیگر اقدامات این نیروهای جهادی است. 

او ادامه داد:توزیع بسته های  معیشتی(شامل برنج روغن ماکارانی رب تن ماهی ) برای کم کردن آلام نیازمندان در این شرایط سخت اقدامی خداپسندانه ای بود که  به همت این جهادگران انجام شد.

 مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات قم در ادامه با اشاره به شرایط خاص دفن و کفن متوفیان کرونا گفت:نیروهای جهادی در اقدامی شجاعانه و خداپسندانه در غسل و تدفین اجساد کرونایی مشارکت می کنند.

سردار هاشمی با بیان این که تا ریشه کنی کامل این ویروس منحوس در کنار مردم هستیم گفت:حضور جهادی نیروهای بسیجی تداعی کننده صحنه‌هایی از دفاع مقدس است امیدواریم با ایستادگی و همدلی شاهد شکست هر چه سریعتر این ویروس منحوس باشیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com