کد خبر ۸۴۴۸۸ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
واکنش رئیس شورای شهر قم به حواشی:

علت فرونشست زمین در میدان کشاورز از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری می شود/ خبرنگاران قبل از اعلام نظر کارشناسان زود قضاوت نکنند

جلالی رسالت خبرنگاران را اطلاع‌رسانی و مطالبه گر بودن آن‌ها برشمرد و تأکید کرد: خبرنگاران مرجع قضاوت نبوده و مرجع کارشناسی نیستند، مواردی داریم بسیار محدود اتفاق افتاده که افرادی قضاوت کرده‌اند و به‌نوعی دربیانشان مقصر را مشخص کرده‌اند که ما می‌گوییم این خلاف بوده و نباید این‌گونه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تأکید بر اینکه باید علل و عوامل فرونشست زمین در میدان کشاورز و آبگرفتگی معابر از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری و دنبال شود، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته، برخی نقاطی که شناسایی‌شده بودند مشکل آبگرفتگی این نقاط حل‌شده و بخش‌هایی نیز باقی‌مانده است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به حساسیت شورای شهر نسبت به شناسایی و رفع مشکل آبگرفتگی برخی مناطق گفت: شورا این آمادگی را داشته و دارد تا هرجایی که نیاز به توانمندسازی دارد به شهرداری کمک کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون خدمات شهری و عمران را موظف کرده‌ایم تا آبگرفتگی و نشست زمین در میدان کشاورز را دنبال کنند، تأکید کرد: همه اعضای شورا نسبت به حادثه فرونشست زمین در میدان کشاورز متأثر بوده و به‌نوبه خود به خانواده داغدار این عزیزان تسلیت می‌گوییم.

جلالی با تأکید بر اینکه نباید بدون بررسی و کار کارشناسی در خصوص چنین حوادثی نظر بدهیم، تصریح کرد: معتقدیم بایستی با سرعت هرچه‌تمام‌تر کارشناسی صورت بگیرد و بعد از شناسایی علل و عوامل اطلاع‌رسانی شده و مقصر حادثه معرفی و برخوردهای قانونی صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر قم رسالت خبرنگاران را اطلاع‌رسانی و مطالبه گر بودن آن‌ها برشمرد و تأکید کرد: خبرنگاران مرجع قضاوت نبوده و مرجع کارشناسی نیستند، مواردی داریم بسیار محدود اتفاق افتاده که افرادی قضاوت کرده‌اند و به‌نوعی دربیانشان مقصر را مشخص کرده‌اند که ما می‌گوییم این خلاف بوده و نباید این‌گونه باشد.

وی با بیان جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاه‌سازی مردم مطرح کرد: معتقدیم در همه‌جا این آزادی را نداریم که هر حرفی بزنیم و هر چیزی را بنویسیم، بلکه در چارچوب وظایفی که داریم محدوده‌ها و اصولی تعیین‌شده که در چارچوب آن باید حرکت کنیم.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: با احترامی که به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات قائل هستیم، توصیه می‌کنیم که زود قضاوت نکنند و در مواقعی که حوادثی اتفاق می‌افتد اجازه دهند که کارشناسی از طرق مراجع ذی‌صلاح عبور کرده و بعد شفاف‌سازی صورت بگیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com