کد خبر ۸۴۴۹۹ انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۳
استاندار قم؛

دو بیمارستان به ظرفیت درمانی قم افزوده می‌شود

سرمست گفت: به زودی و با افتتاح ۲ بیمارستان امیرالمومنین (ع) و مادر، ۴۵۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این استان اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم گفت:با شیوع بیماری کرونا در قم بلافاصله هم‌ زمان با اختصاص تمام ظرفیت‌های بیمارستانی استان به بیماران کرونایی، پیگیری برای تامین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان امیرالمومنین (ع) و تصویب اختصاص تسهیلات یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای بیمارستان مادر در دستور کار استانداری قرار گرفت.

استاندارقم اضافه کرد: دولت در اواسط اسفندماه با پیشنهاد استانداری موافقت و نسبت به ابلاغ اعتبارات مورد نیاز اقدام کرد.

سرمست یادآورشد: پیگیری‌ها و عنایت ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در تحقق این امر مهم شایسته تقدیر است.

او ادامه داد: بلافاصله کارگروه راه‌اندازی بیمارستان امیرالمومنین (ع) در حوزه معاونت عمرانی استانداری تشکیل و اقدامات اجرایی آن آغاز شد و به‌زودی این بیمارستان‌ها به بهره داری می‌رسند.

سرمست با ابراز خرسندی از این‌که پیگیری‌ها در خصوص تکمیل و تجهیز ۲ بیمارستان امیرالمومنین (ع) و مادر به ثمر نشست، گفت: در جلسه ویدیو کنفرانس امروز با معاون اول رییس جمهوری از اجابت درخواست استانداری از سوی دولت برای تکمیل و تجهیز و بهره‌برداری از این ۲ بیمارستان قدردانی شد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

تا ساعت ۱۴ امروز ششم فروردین‌ماه ۴۷۵ نفر از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر از بیماران با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند که ۲۰ نفر از آن‌ها در شیفت صبح امروز بوده‌است.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲ هزار و ۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

ازاین‌بین تاکنون ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲ هزار و ۷۷ نفر رسید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com