کد خبر ۸۴۵۱۹ انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴

80 درصد ادارات قم تاکنون سبک‌سازی کارمندان شده است

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم گفت: بعضی از دستگاه‌ها و ادارات استان سبک‌سازی و کار با یک‌سوم نیرو را رعایت کرده‌ و تا 80 درصد سبک‌سازی انجام داده‌اند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا گروسی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، بخش‌نامه جدید دولت مبنی بر شیفت بندی ادارات و استفاده از یک‌سوم نیروی کارمندان را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: فلسفه این کار سبک‌سازی ادارات بوده است.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: مبنای این کار بخش‌نامه معاونت ریاست جمهوری و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور است که در آن اعلام کرده‌اند شیفت بندی ادارات و استفاده از یک‌سوم نیروی کارمندان مرخصی استحقاقی محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انواع مرخصی‌ها به سه نوع استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق تقسیم می‌شود، گفت: مرخصی استحقاقی محسوب نشدن این نوع مرخصی از سوی معاونت ریاست جمهوری به معنای سبک‌سازی ادارات است که همان مأموریت‌های اداری ساعتی یا روزانه‌ای است که مدیر تشخیص می‌دهد به افراد داده شود.

جزئیات فعالیت ادارات استان مرکزی / مرخصی برخی کارکنان به تشخیص مدیرتعطیلی مطلق در ادارات هرمزگان وجود نداردتمامی ادارات استان سمنان تا پانزدهم فروردین با یک‌سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند

گروسی تأکید کرد: این نوع مرخصی‌ها می‌تواند از مأموریت‌های داخل حوزه شهرستان حساب شود که نه بار مالی دارد و نه جزء مواردی است که دچار مشکل شود؛ بنابراین یک‌سوم از کارمندان  به تشخیص مدیران که دیروز بخش‌نامه معاونت ریاست جمهوری ارسال شد؛ می‌توانند در محل کار حضور داشته باشند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم گفت: بعضی از دستگاه‌ها و ادارات استان سبک‌سازی و کار با یک‌سوم نیرو را رعایت کرده‌اند و تا 80 درصد سبک‌سازی انجام داده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها مثل بانک‌ها هم می‌توانند با این بخش‌نامه کارهایشان را پیش ببرند و سبک‌سازی کارمندان در آن اعمال شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com