کد خبر ۸۴۵۲۲ انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹

کمیته غربالگری بیش از 295 هزار نفر را در مبادی استان قم تب سنجی کرده است

فرماندار قم گفت: کمیته غربالگری با محوریت هلال احمر مشغول فعالیت است و از امروز طرح جدید ارائه می شود و 295 هزار و 191 نفر تب سنجی شدند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در کمیته های 4 گانه فعالیت ها برای مقابله با ویروس کرونا ادامه دارد.

وی افزود: کمیته بهداشت و محیط با مشارکت شهرداری، سپاه و ارتش و مرکز بهداشت آب و فاضلاب و جهاد و کشاورزی 4 هزار و451 هکتار را روزانه ضد عفونی می کند.

فرماندار قم بیان کرد: این موضوع که گندزدایی محیط ها با اصول علمی است یا خیر مورد تاکید است و تلاش می شود از نظرات کارشناسان به خوبی استفاده شود.

تعداد فوتی‌های کرونا در گلستان به 156 نفر رسید875 نفر از مبتلایان به کرونا ویروس در ایلام بهبود یافتندخراسان شمالی| بیش از 4000 نفر از افراد مشکوک به ویروس کرونا در ایستگاه‌های غربالگری هلال احمر شناسایی شدند

حیدری تصریح کرد: کمیته غربالگری با محوریت هلال احمر مشغول فعالیت است و از امروز طرح جدید ارائه می شود و 295 هزار و 191 نفر تب سنجی شدند که 79 هزار و 35 خودرو را شامل می شود که 7 هزار و 750 نفر توسط بسیج ادارات این اقدام انجام شد و 592 نفر تب دار شناسایی شدند و 126 نفر ارجاع شدند که این اقدام با همکاری ارتش،  بسیج، سپاه و مرکز بهداشت انجام می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کمیته نظارت، بازرسی و انتظامی عنوان کرد: تاکنون 7 جلسه توسط این کمیته برگزار شده که 607 بازرسی صورت گرفته است که 73 تخلف شناسایی و 52 پرونده تشکیل شده است، 96 هزار و 602 قلم کالا مورد ارزیابی قرار گرفته است که حدود 2 هزار و 752 میلیون ریال ارزش کالاهایی است که توقیف شده است.

فرماندار قم بیان کرد: در کمیته بازرسی و انتظامی و نظارت موضوعی مورد توجه قرار گرفت که برخورد با مغازه و اصنافی است که نسبت به رعایت قانون تمکین نمی کنند که با توجه به هماهنگی صورت گرفته باید تیمی تشکیل شود و اداره صمت را یاری کند.

حیدری خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد مغازه و پاساژها در قم بسته است ولی ممکن است گاهی باز بودن این 20 درصد رقم قابل توجهی باش، 20 درصد 40 هزار نیز 4 هزار را در برمی گیرد ولی با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته کنترل سخت تر می شود. 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com