کد خبر ۸۴۵۲۷ انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

استاندار قم: هیچ اختلالی در تأمین مایحتاج مردم به وجود نمی‌آید

گروه استان‌ها- استاندار قم با تأکید بر اینکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌هیچ‌وجه در تأمین مایحتاج مردم اختلالی به وجود نخواهد آمد، گفت: ازنظر تأمین این نیازمندی‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده است.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این طرح مصوبه ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا بوده و به تأیید ریاست جمهوری نیز رسیده و ابلاغ‌شده است.

استاندار قم هدف از اجرای این طرح را کاستن از زنجیره انتقال بیماری کرونا دانست و گفت: یکی از راه‌های گسستن از زنجیره انتقال این بیماری فاصله‌گذاری اجتماعی است که این طرح در یک سطح بالاتر از راهکارهای دیگر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نسبتی با حکومت‌ نظامی ندارد، ابراز کرد: انجام این طرح به این معنا است که تردد ساکنان یک شهر را به حداقل برسانیم و از ورود افراد آلوده و مشکوک به کرونا به شهر جلوگیری کنیم.

سرمست با بیان اینکه تأکید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر با تأکید بر مبادی ورودی است، بیان کرد: تابه‌حال این طرح در راستای کنترل مبادی خروجی شهر بود اما این طرح از جنبه الزام‌آوری بالاتری برخوردار است.

استاندار قم عنوان کرد: بخشی از این سیاست‌ها ملی بوده و برای همه استان‌ها اتخاذشده است و بخشی دیگر نیز به ستاد مبارزه با کرونا در استان‌ها واگذارشده که بر اساس اقتضائات استانی عمل شود.

وی با بیان اینکه ساختار اجرایی این دستورالعمل تابع یک کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی است، افزود: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان اطلاعات، نمایندگان راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و.. انجام می‌شود.

سرمست مدت‌زمان این طرح را از هشتم تا پانزدهم فروردین عنوان و تأکید کرد: در اجرای این طرح صرفاً افراد بومی ساکن و مقیم هر شهر اجازه ورود به شهر خواهند داشت، برای راستی آزمایی و کنترل کسانی که ساکن این شهر هستند در مبادی ورودی شهر از چند ارگان کمک خواهیم گرفت.

روحانی: محدودیت های اعمال شده تا 20 فروردین اعمال می‌شود/درخواست برداشت 1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی/ 5 هزار میلیارد برای بیمه بیکاری در سه ماه پیش‌روجزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی اعلام شد/محدودیت شهرها بیشتر می شود/ مسافران زودتر بازگردندسوئیس محدودیت‌های ورود به این کشور را تشدید می‌کند/103 مرگ کرونایی

استاندار قم با بیان اینکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خروج افراد غیر ساکن تسریع خواهد شد، ادامه داد: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرج‌گاه‌ها، استخرها و مراکز تفریحی تعطیل خواهند بود.

وی افزود: در طول اجرای این طرح تکلیف صنوفی که فعالیت آن‌ها ممنوع است ابلاغ می‌شود، اما صنوفی که به تأمین اقلام عمومی و موردنیاز مردم مشغول هستند باید به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین واحدهای تولیدی نیز باید حتماً به تولیدات خود با لحاظ رعایت مسائل بهداشتی و حفظ صیانت سلامت کارگران ادامه دهند.

 سرمست خاطرنشان کرد: واحدهایی که ادامه فعالیت خواهند داشت و به‌هیچ‌وجه تعطیل نمی‌شود شامل جایگاه‌های سوخت و سی ان جی، مراکز درمانی، بهداشتی اعم از دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، نانوایی و مراکز تهیه غذای آماده بیرون بر می‌شوند.

استاندار قم با تأکید بر اینکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌هیچ‌وجه در تأمین مایحتاج مردم اختلالی به وجود نخواهد آمد، تصریح کرد: ازنظر تأمین این نیازمندی‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام‌شده و از چند هفته گذشته پیگیری‌های لازم صورت ‌گرفته است.

وی با اشاره به نحوه فعالیت ادارات در طول اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: ادارات قم از این‌ پس حداکثر با یک‌سوم نیروی اداری و به‌صورت شیفت بندی فعال خواهند بود.

سرمست یادآور شد: مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل‌اند و مراکز بهداشت و درمان، نیروهای مسلح و نیروهای عملیاتی شهرداری همچنان پای‌کار هستند.

استاندار قم با بیان اینکه مرخصی‌های کارکنان می‌بایست مرخصی استحقاقی باشد، خاطرنشان کرد: نیروهای دستگاه‌هایی که جنبه عملیاتی ندارند باید بر اساس تشخیص مدیران یک‌سوم آنان به کار گرفته شوند.

وی در پایان تأکید کرد: این روند فعالیت به معنای نه تعطیلی و نه دایر بودن ادارات قم است تا خدمات نیز با حداقل نیروها و به‌صورت دورکاری و شیفت بندی صورت گیرد، برخی مدیران در اعمال این بخشنامه متفاوت عمل کرده‌اند که نظارت‌ها باید بیشتر شود تا وحدت رویه در ادارات را شاهد باشیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com