کد خبر ۸۴۵۷۵ انتشار : ۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم؛

۱۶ سایت اینترنتی برای خرید غیرحضوری در قم راه اندازی شده است

سیجانی گفت:۱۶سایت اینترنتی برای خرید غیرحضوری در قم راه‌اندازی شده و زیرساخت‌هابرای جهت توسعه ظرفیت‌های فروشگاه‌های مجازی فراهم می‌شود تا از بار تردد شهروندان کاسته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری،گفت: پس از عبور از بحران کروناویروس، باید در جهت جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و با آسیب‌شناسی جدی به تقویت واحد‌های تولیدی و صنعتی بپردازیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: هم‌اکنون نیز با توجه به نیاز روز، برخی از واحد‌های تولیدی موردحمایت قرارگرفته‌اند و مشغول به فعالیت هستند.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز استان، ۴ واحد تولید ماسک در قم، با رفع مشکلات در تأمین مواد اولیه افزایش ظرفیت پیدا می‌کند و در زمینه تولید اقلام بهداشتی به ظرفیت‌های خوبی دست پیدا می‌کنیم.

سیجانی در خصوص قانون تعطیلی اصناف غیرضروری قم تا ۱۵ فروردین عنوان کرد: ۴۰ هزار واحد صنفی در قم فعال است و بازرسی و نظارت بر آن‌ها کاری دشوار است، بااین‌حال ۸۰ تا ۹۰ درصد از اصناف، مشارکت خوبی در اجرای تعطیلی اصناف غیرضروری داشتند.

او افزود: واحد‌های تجاری غیرضروری که پس از اخطار‌های شفاهی و کتبی، دوباره اقدام به فعالیت می‌کنند و به اخطار و هشدار‌ها توجه نکنند، شامل پلمپ می‌شوند، در این خصوص پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری در اولویت تعطیلی است و بازرسی‌ها در صبح و عصر تداوم دارد.

سیجانی بیان کرد: در برخی از مناطق، شاهد بی‌توجهی واحد‌های صنفی به این قانون بوده‌ایم که در بازرسی‌ها این اصناف متخلف شناسایی شدند و ۶ مورد نیز پلمپ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۶ سایت اینترنتی برای خرید غیرحضوری در قم راه‌اندازی شده است و زیرساخت‌های دیگری نیز در جهت توسعه ظرفیت‌های فروشگاه‌های مجازی فراهم می‌شود تا از بار تردد شهروندان کاسته شود.

سیجانی بیان کرد: باید تمهیدات لازم برای جابه‌جایی نیروی انسانی کارگران و نیرو‌های متخصص به کارخانجات و واحد‌های تولیدی ضروری اندیشیده شود تا بتوانیم این واحد‌ها را سرپا نگاه‌داریم و مایحتاج اساسی مردم در مدار تولید قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان از خطر ابتلا به کروناویروس، نقش مهمی در مشارکت مردم دارد و باید در این زمینه تمهیداتی به کار گرفته شود، یکی از رویکرد‌های مدیریت شهری در هنگام پخش فایل صوتی برای هشدار به همشهریان، تأکید بر روی تعطیلی واحد‌های تجاری باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com