کد خبر ۸۴۵۹۹ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم؛

ظرفیت مستمری بگیران بیمه بیکاری در قم افزایش یافته است

کاویانی گفت: در یک ماه اخیر تا دو هزار نفر ظرفیت جدید برای استفاده از بیمه بیکاری برای بخش‌های آسیب دیده از بحران کرونا در قم ایجاد کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قم گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون شاهد رشد نرخ مشارکت اقتصادی در استان بودیم، در این مدت هم نرخ بیکاری در قم کاهش پیدا کرد و در پاییز ۱۳۹۸ نرخ بیکاری در استان به ۱۰ درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: از سال گذشته تاکنون هزار نفر کاهش در مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان داشتیم، اما در یک ماه اخیر تا دو هزار نفر ظرفیت جدید برای استفاده از بیمه بیکاری برای بخش‌های آسیب دیده از بحران کرونا در قم ایجاد کردیم.

او ادامه داد: در سال جاری اگر از بحران کرونا عبور کنیم، امکان دارد که به نرخ بیکاری تک رقمی در استان قم برسیم و نرخ بیکاری در روستا‌های استان تک رقمی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به مشاغل خانگی در استان قم یادآورشد: شهرداری قم هنوز اقدام به ایجاد بازارچه برای فروش این مشاغل نکرده است، در حالی که راحت‌ترین ایجاد شغل برای افراد پرداختن به مشاغل خانگی است، اما این مشاغل با مشکل عدم وجود بازارچه فروش مواجه هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com