کد خبر ۸۴۶۰۲ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
مدیرحوزه‌های علمیه؛

مرحوم آیت الله کریمی یار وفادار امام و رهبری بود

آیت الله اعرافی در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سید جعفر کریمی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این عالم مجاهد را یار وفادار امام راحل و رهبر معظم انقلاب معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه در این پیام خود که شنبه شب منتشر شده، آمده است: ارتحال عالم مجاهد و یار وفادار امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله آقای حاج سید جعفر کریمی مایه تاثر و اندوه فراوان شد.

پیام حاکی است: خدمات آن فقید سعید در بخش استفتائات امام و رهبری و در مجلس خبرگان رهبری و امور قضایی و مسائل علمی و فقهی و حوزوی از حسنات ماندگار ایشان بشمار می‌آید.

در ادامه این پیام آمده‌است: آن دانشمند گرانمایه افزون بر مراتب علمی و فقهی در طول عمر شریف خود از مجاهدان در راه خدا و از مدافعان قاطع انقلاب اسلامی و از یاران با وفای امام عظیم الشان (ره) و همراه وفادار رهبری معظم رهبری بود.

در ادامه این پیام تاکید شده است: این ضایعه را به حضرت، ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و علاقمندان آن مرحوم و بویژه به خانواده و بیت شریف و بازماندگان محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید و حشر با اولیای الهی و اجداد طاهرینش و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند منان خواهانم.

آیت الله سید جعفر کریمی دیوکلایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر شنبه در قم در گذشت.

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه قم در پیامی دیگر با تقدیر از اقدام‌های قرارگاه مردمی پیشگیری و مبارزه با کرونا تاکید کرده است: حسن تدبیر و برنامه ریزی و ساماندهی و آینده بینی در قرارگاه مردمی و جلوه‌های جهادوایثار و فداکاری و عشق به خدمت در خیل عظیم نیرو‌های مردمی و بسیجی و فرهنگی و اجتماعی و بازاریان و خیرین و مردان و زنان فداکار و طلاب ودانشجویان و دانش آموزان عزیز و جوانان پرشور ایرانی و غیر ایرانی و حضور در میدان‌های عمل و همه عرصه‌های پیشگیری و مبارزه با کرونا و هماهنگی و همکاری با مسئولان محترم استان مایه تحسین و ستایش بود.

در ادامه این پیام آمده است:امروز همزمان با میلاد قهرمان کربلا و روز پاسدار توفیق یافتم تا در قرارگاه مردمی قم در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا حضور یابم و محضر دوستان عرض ادب و احترام نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: حقیقتا باید این جوشش مردمی را، که بر آمده از عشق و ایمان مردم شریف و جوانان عزیز و ریشه دار در گفتمان انقلاب اسلامی است، ستود وارج نهاد.

پیام حاکیست: ماه شریف شعبان و درخشش انوار الهی در آن به‌ویژه میلاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار را به همه دوستان و عزیزان قرارگاه و نیرو‌های مردمی و پرستاران گرامی و پزشکان ارجمند و کادر بیمارستان‌ها تبریک می‌گویم.

ادامه این پیام افزوده شده است: صمیمانه از تلاش و مجاهدت‌های ارزنده همه دوستان و عزیزان در این مبارزه مقدس و آمادگی حضور در میدان عمل و عرصه پدافند غیر عامل و از تدبیرشورای قرارگاه و مسئول ارجمند آن تقدیر و تشکر می‌کنم و توفیقات روزافزون همه مجاهدان راه سلامت را در غلبه بر کرونا و همه چالش‌ها از خداوند متعال خواهانم و امیدوارم مسئولان محترم و نیرو‌های قرارگاه با برنامه‌ای جامع و راهبردی به همه ابعاد این بلای طبیعی و عواقب آن بیاندیشند و برای حل مشکلات برنامه‌ریزی و اقدام نمایند و همه مردم و نخبگان و متمکنان به این حرکت یاری رسانند.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند و در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.

کیانوش جهانپور ادامه داد: به دنبال گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تا امروز بیش از ۵۷ میلیون نفر از مردم کشور با ثبت نام در این طرح ملی تحت غربالگری قرار گرفته‌اند. بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، ۳۲۰۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com