کد خبر ۸۴۶۰۵ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶
منصوری در گفتگو با دانشجو:

سهمیه طرح ولایت امسال در اصفهان ۴۰۰۰ نفر است

میلاد منصوری، معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی اصفهان، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه طرح ولایت در واقع آموزش مبانی اندیشه اسلامی به دانشجویان است، گفت: تابستان امسال دوره بیست و پنجم این طرح در مشهد مقدس به مدت ۴۰ روز برای دانشجویان برادر و خواهر برگزار خواهد شد.منصوری با اشاره به اینکه سابق بر این دوره‌های طرح ولایت مخصوص دانشجویان بسیج دانشجویی بود افزود: از دو دوره قبل دیگر این محدودیت وجود ندارد و شرکت در دوره طرح ولایت برای همه دانشجویان از همه دانشگاه&z

میلاد منصوری، معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی اصفهان، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه طرح ولایت در واقع آموزش مبانی اندیشه اسلامی به دانشجویان است، گفت: تابستان امسال دوره بیست و پنجم این طرح در مشهد مقدس به مدت ۴۰ روز برای دانشجویان برادر و خواهر برگزار خواهد شد.

منصوری با اشاره به اینکه سابق بر این دوره‌های طرح ولایت مخصوص دانشجویان بسیج دانشجویی بود افزود: از دو دوره قبل دیگر این محدودیت وجود ندارد و شرکت در دوره طرح ولایت برای همه دانشجویان از همه دانشگاه‌ها و تمامی رشته‌های تحصیلی مجاز است.

معاون رشد و کادرسازی بسیج دانشجویی اصفهان در خصوص نحوه شرکت در طرح ولایت، ابراز کرد: پذیرش در این طرح سه مرحله دارد، مرحله اول ثبت نام در وبسایت www.tvelayat.ir است که بعد از ثبت نام، داوطلبان باید در یک آزمون آنلاین شامل تست هوش و آزمون محتوایی از جزوات «بیانیه گام دوم انقلاب» و «آشنایی با طرح ولایت از منظر آیت الله مصباح» شرکت کنند و سپس مصاحبه حضوری انجام خواهد شد و بر اساس نمره مجموع کسب شده، دواطلبان برای شرکت در دوره انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در این دوره شش کتاب با موضوعات مبانی فلسفه اخلاق، مبانی فلسفه سیاست، خداشناسی و انسان شناسی، معرفت شناسی و مبانی فلسفه حقوق از سوی اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم تدریس می‌شود و در این دوره به جای اینکه یک حجم بالا از اطلاعات به دانشجویان ارائه شود، اصول کار و پژوهش آموزش داده می‌شود و به قول معروف، دانشجویان به جای دریافت ماهی، ماهیگیری را یاد می‌گیرند.

وی تصریح کرد: دوره طرح ولایت چکیده هفتاد سال تجربه بزرگانی نظیر علامه طباطبایی، استاد شهید مطهری (ره) و آیت الله مصباح است و در این دوره مبانی مهم اندیشه اسلامی برای دانشجویان تبیین می‌شود.

مسئول مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با اشاره به هزینه بسیار اندک و حداقلی ۶۰ هزار تومانی شرکت در دوره، ابراز داشت: ثبت نام از اوایل فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و در صورت استقبال خوب، به احتمال بالا تمدید هم خواهد شد.

منصوری درباره زمان برگزاری دوره، بیان کرد: دوره در سال‌های گذشته در بازه زمانی اواسط تیرماه تا اواخر مردادماه برگزار شده است، اما امسال همه چیز به وضعیت شیوع کرونا و تمهیدات لازم در این زمینه بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دروس اصلی طرح، تقریباً به صورت روزانه همایش‌هایی به منظور فراهم سازی مقدمات لازم برای نقش آفرینی دانشجویان در کارزار فکری و فرهنگی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. سهمیه حدود ۴ هزار نفر برای طرح ولایت امسال پیش بینی شده است که ان شاء الله در زمان مناسب، افراد منتخب بتوانند در دوره شرکت کنند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com