کد خبر ۸۴۶۳۶ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۶
معاون استاندار قم ؛

غربالگری ۱۰۰ هزار اتباع خارجی در قم /کنترل ورودی‌های شهر در روز طبیعت به‌ طورجدی در دستور کار است

سلیمان پور گفت: پالایش سلامت و غربالگری ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در قم در مورد بیماری کرونا هدف‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بیژن سلیمان‌پور معاون استاندار قم در بیست و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: در جهت جلوگیری از تجمع مردم در روز طبیعت، مدیریت بحران به‌طورجدی باید وارد شود و صداوسیما مکرر این مسئله را مورد اطلاع‌رسانی قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: نتیجه و دستاورد زحمات و تلاش‌های انجام‌گرفته، کنترل نسبی بر اوضاع است و با مداومت و تشکیل مستمر جلسات و پیشگیری از اجتماعات باید در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

سلیمان پور با بیان اینکه در بحث اتباع خارجی در تکلیفی که داشتیم، توفیقات خوبی به‌دست‌آمده و تا به امروز ۵ مرحله بازگشت، ساماندهی و هدایت به سمت فرودگاه صورت گرفته است، تصریح کرد: در مجموع ۸۰۲ نفر از اتباع هندی خارج شدند و ۳۲۷ تبعه هندی در قم داریم که تحت کنترل هستند.

سلیمان پور اضافه کرد: هلال‌احمر تأمین تجهیزات و آمبولانس و کادر پزشکی و علوم پزشکی تجهیزات پزشکی را در نظر گرفته و سپاه خدماتی را به این اتباع ارائه می‌دهد تا ساماندهی آنان متمرکز و مدیریت شود و با هماهنگی و همراهی سفارت هند از کشور خارج شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم عنوان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی نتایج خوبی در پیشگیری از کروناویروس داشته است و این طرح به‌خوبی تبیین و ابلاغ شد و باید از ظرفیت‌های استان برای اجرای طرح استفاده کنیم.

او با تأکید بر اینکه بسیج ملی برای غربالگری اتباع خارجی نیز شکل‌گرفته است و اطلاعاتی در حوزه اداره کل اتباع در مورد کارت هویت و گذرنامه و طرح دانش‌آموزی و مشاغل وجود داشته است، یادآورشد: در این زمینه پالایش سلامت و غربالگری ۲۸ هزار و ۳۹۸ خانوار بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در قم هدف‌گذاری شده است.

او با بیان اینکه کنترل ورودی قم یکی از رویکرد‌های مهم این طرح است گفت: ۸ ورودی اصلی که سه مورد آن در محدوده شهری بوده به‌خوبی کنترل می‌شود و نیروی انتظامی شبانه‌روز در این ورودی‌ها مستقر است.

معاون استاندار قم بیان کرد: کنترل ورودی‌های شهر در روز طبیعت به‌طورجدی در دستور است و مردم قم نیز نباید به‌هیچ‌عنوان از شهر خارج شوند، در داخل شهر نیز محدودیت ترافیکی جدی ایجاد می‌شود.

سلیمان‌پور عنوان کرد: باید در اوج اقتدار، تلاش کرد مردم ناراضی نشوند و در شرایط سخت قرار نگیرند، اما قاطعیت برای اجرای طرح باقی است تا اثربخشی آن را ببینیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم یادآورشد: اصناف نیز در طرح تعطیلی صنوف غیرضروری، مشارکت خوبی داشتند، باید در جهت تعطیلی این واحدها، با اصناف ملایمت داشت، آن‌ها نیز برادران ما هستند که گرفتاری‌های معیشتی دارند و باید به‌گونه‌ای مدیریت کرد که آن‌ها متضرر نشوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com