کد خبر ۸۴۶۵۸ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵
جان بابایی در کنفرانس مجازی:

روند کاهش ملایم شیوع کرونا آغاز شده /آماده سازی ۴۰ هزار تخت برای کرونایی‌ها در ده روز/ درمان کرونا ۴۵۰۰۰۰۰ تومان هزینه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری داشجو، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران گفت: اولین مورد‌های قطعی ابتلا به ویروس کرونا در قم شناسایی شدند.معاون درمانوزارت بهداشت گفت: همان روز از سوی وزیر بهداشت این موضوع به مردم عزیزمان اطلاع داده شد و در استانداری قم یک جلسه فوری با حضور اعضا برگزار شد.وی تصریح کرد: فردای آن روز به گیلان سفر کردیم و مواردی در این استان مورد بررسی قرار گرفت و بیمارستانی برا یاین موضوع به صور
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری داشجو، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران گفت: اولین مورد‌های قطعی ابتلا به ویروس کرونا در قم شناسایی شدند.

معاون درمانوزارت بهداشت گفت: همان روز از سوی وزیر بهداشت این موضوع به مردم عزیزمان اطلاع داده شد و در استانداری قم یک جلسه فوری با حضور اعضا برگزار شد.

وی تصریح کرد: فردای آن روز به گیلان سفر کردیم و مواردی در این استان مورد بررسی قرار گرفت و بیمارستانی برا یاین موضوع به صورت اختصاصی مشخص شد.

جان بابایی افزود: از دو هفته قبل از تشخیص کرونا در کشورمان احتمال ورود کرونا را به ایران می‌دادیم و از همان دستور العمل کشوری ایجاد کردیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: ما در طول ده روز توانستیم ۴۰ هزار تخت بستری را برای بستری مبتلایان به کرونا آماده سازی کنیم که این اتفاق در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم نظیر نداشته است.

وی با بیان اینکه بستری شدن بیماران در کشور ما انتخابی نیستند گفت: ما همه بیماران مبتلا به کرونا را با شرایط یکسان بستری می‌کنیم. در همین راستا بزرگترین بیمارستان‌ها کشور را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده‌ایم.

جان بابایی ادامه داد: کشور‌هایی که با فاصله کمتر از ما بیماری در آن‌ها شیوع پیدا کردند هم اکنون در پیک بیماری هستند این موضوع درحالی است که ما در شیب ملایم شیوع قرار گرفته‌ایم و ادامه این روند به رفتار اجتماعی مردم جامعه بستگی دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: احتمال اینکه از این پس دچار بحران شویم بسیار کم است و ظرفیت لازم برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد. هیچ دارویی تا کنون برای درمان بیماران وجود ندارد و دریافت مراقبت در منزل یا بیمارستان بهترین راه برای بهبود افراد مبتلا است.

وی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین استراتژی ما بیماریابی است و از کیت‌های تشخیصی برای این کار استفاده می‌شود، استفاده از سی تی اسکن برای بیماران بیماران بستری روش مناسبی است، اما ما برای شناسایی افراد دیگر که به صورت سرپایی به بیمارستان مراجعه می‌کنند مناسب است. در مورد تشخیص، تست روش اختصاصی هست و از میزان حساسیت پایین‌تری برخوردار است.

جان بابایی ادامه داد: تست همه بیمارانی که علائم بالینی دارند مثبت نمی‌شود. اما کسی که علائم بالینی داشته باشد و سیتی‌اسکن وی مثبت باشد ما بالای ۹۵ درصد این فرد را بیمار کرونایی در نظر می‌گیریم. در مورد سایر بیماران، همان زمان با ۲ بیمار خیریه و خصوصی در قم صحبت کردیم که سایر بیماران قلبی و ... خدمات بگیرند. الان هم پله به پله بیمارستان‌ها را خالی می‌کنیم که بیماران غیر کرونایی پذیرش کنند.

وی با بیان اینکه آزمایش لازم به صورت رایگان در بیماستان‌های دولتی انجام می‌شود گفت: بخش خصوصی، اجازه ندارند غیر از تعرفه هتلینگ مبلغی را دریافت کنند. ما برای کرونا تعرفه جدید نداریم و هزینه آن مانند سایر بیماران است. اگر اتاق ایزوله بگیرد که همان هزینه اتاق ایزوله است. در مورد هزینه آزمایش، تعرفه‌ای برای بخش خصوصی نداریم و ما در مراکز دولتی انجام می‌دهیم.

جان بابایی افزود: هزینه بستری شدن بر اساس یک پرونده بیمار مبتلا به کرونا به طور چهار میلیون و پانصد هزار تومان است که بر همین اساس رایزنی‌های با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com