کد خبر ۸۴۶۶۳ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۶

بوستان‌های قم به خواب کرونایی فرو رفتند

شهردار قم از تعطیلی تمام بوستان های قم خبر داد و گفت:شهرداری امسال برای روز طبیعت هیچ برنامه ای تدارک ندیده است.

بوستان‌های قم به خواب کرونایی فرو رفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید مرتضی سقاییان نژاد،شهردار قم  روز سه شنبه در گفت و گویی، با تأکید بر تعطیلی بوستان‌ها و مراکز تفریحی در سطح شهر، تصریح کرد: اولویت شهرداری حفظ سلامت مردم و رعایت توصیه‌ها و دستورات ستاد مبارزه با کرونا است.

او ادامه داد: تمام ظرفیت‌های تفریحی، بوستان‌ها و پراک‌های شهری متعلق به مردم است، اما برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تمام امکانات شهرداری به‌صورت خاص تعطیل است.

سقاییان نژاد عنوان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و در پی تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌های شهر تا اطلاع ثانوی، طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین تمدید شده است.

او با اشاره به اهمیت در خانه ماندن شهروندان برای قطع زنجیره شیوع کرونا اظهار داشت: اجرای توصیه‌های پزشکان و همچنین توجه به رعایت قرنطینه خانگی در روز‌های پیش رو به ویژه در ۱۳ فروردین ماه ضروری است.

شهردار قم با ابراز تأسف و عذرخواهی از مردم برای ارائه نشدن خدمات و شرایط ویژه برای روز طبیعت، افزود: شهرداری قم برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان امسال هیچ برنامه‌ای برای روز طبیعت و ۱۳ فروردین تدارک ندیده است.

او با درخواست از مردم برای حفظ قرنطینه خانگی، گفت: شهرداری برای پایان دوره قرنطینه و ویروس کرونا برنامه‌ای جامعی را داشته و مردم می‌توانند آن زمان، از بوستان‌ها و مراکز تفریحی استفاده کنند.

با تصویب ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌منظور کنترل تردد مسافران به شهر‌ها از هشتم فروردین‌ماه در استان‌های مختلف کشور اجرا شد. بر این اساس طرح محدودیت رفت‌وآمد از ساعت ۲۴ بامداد روز هشتم فروردین‌ماه جاری در تمام ورودی‌های استان قم شروع‌شده و این محدودیت تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه امسال ادامه دارد.

در طرح مذکور، از بامداد روز ۸ فروردین‌ماه جاری فقط به خودرو‌های با پلاک بومی استان قم و یا خودرو‌هایی که بیمه‌نامه و یا شماره ملی رانندگان آن‌ها صادره از استان قم باشد، اجازه ورود داده می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com