کد خبر ۸۴۶۷۰ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹

عضو خبرگان رهبری: جمهوری اسلامی در بُعد بین الملل الگویی برای دیگر‌ کشورها است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی در بُعد بین المللی نیز الگویی برای دیگر کشورها است، جمهوری اسلامی مدافع وحدت امت اسلامی و عزت و سربلندی ملت های اسلامی است و به سمت تمدن نوین حرکت می کند.
- اخبار استانها -

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: یکی از اقدامات امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد، ساختار حکومتی دقیق و منسجمی را پیگیری کرد و تلاش کرد که این ساختار در عمل نیز محقق شود.

وی افزود: افرادی به وسیله انتخابات برای پیش نویس قانون اساسی مشخص شدند و پس از آن مردم رای دادند، از جمله آثار انتخابات این موضوع بود که ساختار حکومتی کشور ایران چگونه باشد که به شکل جمهوری اسلامی یا جمهوری دموکراتیک خلق باشد و تعبیرات زیادی می شد ولی با توجه به جایگاه امام راحل، می توانست به این موضوع تاکید کند که مردم به حکومت اسلامی رای بدهند چون هر تعبیری بود مردم تبعیت می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام راحل تاکید کردند‌ که موضوعی که مدنظر است جمهوری اسلامی است و بر جمهوری و اسلامی بودن تاکید کردند و جمهوری بودن را در پرتو اسلامی بودن متوجه می شویم نه اینکه نقطه مقابل یکدیگر بوده و با هم تعاض داشته باشند.

خضریان:جمهوری اسلامی نظام سکولار جهانی را به چالش کشیده است/مردم سالاری دینی در ایران صوری نیستشمخانی: جمهوری اسلامی یعنی اوج اعتقاد یک رهبر به قدرت و جایگاه مردمبیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: یوم‌الله 12 فروردین تحقق ارادۀ ملی در برپایی نظام جمهوری اسلامی بود

رئیس دانشگاه قم بیان کرد: روز 12 فروردین سال 58‌ بیش از 98/2 ملت مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت و آری دادند و به نظام شاهنشاهی خاتمه دادند، عنوان قانون اساسی و ساختار حکومتی و ساختار اداره نظام کشورمان مطرح شد و جمهوری اسلامی مطرح و ملت ایران نیز به آن رای دادند.

جمهوری اسلامی در بُعد بین الملل الگویی برای دیگر‌ کشورها است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی در بُعد بین المللی نیز الگویی برای دیگر کشورها است، پس از ما نیز کشورهای دیگر تعبیر جمهوری اسلامی داشتند ولی ساختاری که امام راحل ایجاد کردند و جایگاهی که برای آرای مردم قائل شدند و در انتخابات متعدد این موضوع تقویت شد سبب شد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دوام پیدا کند و دوام آن بردوش مردم باشد.

دیرباز عنوان کرد: تا زمانی که مردم در صحنه هستند و پشتیبانی و حمایت می کنند جمهوری اسلامی به لطف پرودگار و امام زمان(عج) تداوم خواهد داشت، پس از ارتحال امام خمینی(ره) مجلس خبرگان ورود پیدا کرد و مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر تعیین کردند و از آن موقع نیز مقام معظم رهبری همچون خورشید درخشان سال به سال  تلالو دارد و درخشندگی ایشان در هدایت امت اسلام و کشور ایران بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی نه برای کشورگشایی و زیاده طلبی بلکه به عنوان نفوذ ارزش های اخلاقی، انسانی، الهی و اسلامی و به عنوان اینکه ساختار عزت مندی برای امت اسلامی داشته باشیم وجود دارد.

جمهوری اسلامی مدافع وحدت امت اسلامی و به سمت تمدن نوین حرکت می کند

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جمهوری اسلامی مدافع وحدت امت اسلامی و عزت و سربلندی ملت های اسلامی است و به سمت تمدن نوین حرکت می کند که هدایت آن برعهده مقام معظم رهبری است، از خدا می خواهیم که به مقام معظم رهبری طول عمربدهد.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: روز 12 فروردین را به ملت ایران تبریک می گوییم و افتخاری است که ملت ایران رای دادند، در عمل روز 22 بهمن با شرکت قریب به اتفاق ملت ایران در مراسم راهپیمایی، نظام اسلامی تایید، تثبیت و تقویت شده تا انشاالله ظهور امام زمان(عج) محقق شود و بشریت را به سمت خدای متعال و دین اسلام هدایت و راهنمایی کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com