کد خبر ۸۴۶۷۲ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹

71 واحد صنفی متخلف در قم پلمب شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از روز هشتم فروردین در راستای پیشگیری از بیماری کرونا، 71 واحد صنفی که عمده آن‌ها شامل رسته‌هایی هستند که نباید فعالیت می‌کردند، پلمپ شدند.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن جلسات استانداری، تعیین تکلیف مشاغل مختلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس این طرح، بخشی از مشاغل باید تعطیل و بخشی نیز نباید تعطیل شوند، همچنین تعدادی از مشاغل نیز با محدودیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و یک سری مشاغل نیز اقتضایی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اقدامات اداره اماکن، تعزیرات، بازرسان، اتاق اصناف و سازمان صمت در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان گفت: از روز جمعه هشتم فروردین، مشاغلی که نباید باز باشند تعطیل هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، مشاغلی نیز هستند که بر باز بودن آن‌ها  تأکید شده و می‌توانند تا پاسی از شب با مجوزی که اماکن داده فعال باشند، بر اساس تمهیدات اندیشیده شده تسریع در تأمین اقلامشان وجود دارد.

سیجانی بیان کرد: از روز هشتم فروردین در راستای پیشگیری از بیماری کرونا، 851 واحد صنفی، تجاری و خدماتی  تذکر گرفته‌اند، 71 واحد صنفی نیز که عمده آن‌ها شامل رسته‌هایی هستند که نباید فعالیت می‌کردند مانند فروشگاه کیف و کفش، پوشاک و گیم نت پلمپ شدند.

اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ورزشگاه تختی تهران/ پلمپ 111 مجموعه ورزشی پایتخت در 10 ماه گذشتهمراکز غیرمجاز زیبایی پوست در استان کهگیلویه بویراحمد پلمپ شدواحدهای غیررسمی اقامتی مشهد زیر تیغ نظارتی؛ پلمپ 350 واحد اقامتی متخلف

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: مشاغلی مثل تعمیر موبایل، تعمیر لوازم‌خانگی و قطعات خودرو جزو مشاغلی که باید تعطیل شوند، نبوده و به اقتضای یک‌بندی که در طرح اعلام‌شده خدمات خودرو باز باشند اما از طرف دیگر گفته‌شده قطعات خودرو بسته باشند؛ این مشاغل می‌توانند با توجه به نیاز مردم باز باشند.

وی در خصوص صنعت سوهان که یکی از کالاهای خاص قم هست نیز ابراز کرد: این خوشه صنعتی آن‌چنان تجمع نداشته و صاحبان این صنعت، دچار خسران بسیاری هم شده‌اند می‌توانند با لحاظ محدودیت‌هایی به فعالیت بپردازند.

سیجانی عنوان کرد: در خصوص مصالح ساختمانی نیز پیشنهاد دادیم مصالح ساختمانی بهداشتی که شامل شیرآلات می‌شود و همچنین شیشه‌بری‌ها و لوازم برقی‌ها که به اقتضاء نیاز هستند جزو مشاغل اقتضایی به‌حساب آمده و فعالیت داشته باشند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com