کد خبر ۸۴۶۷۹ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۷

شهردار قم: با هرگونه توقف در اطراف رودخانه و بوستان‌ها برخورد انتظامی می‌شود

شهردار قم گفت: در راستای جلوگیری از ایجاد تجمعات در روز سیزده فروردین، با هرگونه توقف در اطراف رودخانه و بوستان‌های قم برخورد انتظامی می‌شود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم،سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: 700 بنر جدید در ارتباط با اطلاع‌رسانی ویژه شهروندان برای جلوگیری از برگزاری روز طبیعت با هماهنگی نیروی انتظامی در سطح شهر نصب‌شده است.

شهردار قم افزود: همچنین در اطراف رودخانه نیز پلاکاردهای مختلف نصب‌شده است و تمامی پارک‌هایی که امکان تجمع وجود داشت، مسدود شدند و بوستان‌های حاشیه خیابان نیز نوار کشی شده است و از ورود افراد جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: 25 ماشین مجهز به بلندگو، اخطارهای لازم را در مورد روز طبیعت اعلام می‌کنند و تأکید دارند شهروندان، به‌هیچ‌وجه نباید در بوستان‌ها و اطراف رودخانه توقفی داشته باشند چراکه از طرف نیروی انتظامی برخورد می‌شود.

سقائیان نژاد بیان کرد: در جهت جلوگیری از ایجاد تجمعات در روز سیزده فروردین، با هرگونه توقف در اطراف رودخانه و بوستان‌های قم برخورد انتظامی می‌شود.

خداکرمی: روز طبیعت در خانه بمانیم/ شاید ممنوعیت تردد خودروی شخصی هم لازم باشدنیروی انتظامی قم مبادی ورودی شهر را در روز طبیعت به‌شدت کنترل می‌کندآخرین اخبار کرونا در آذربایجان شرقی|‌ از محدودیت‌های شدید ترافیکی در روز طبیعت تا کاهش پروازها

وی گفت: با توجه به اینکه ورودی بخش‌ها و روستاها بسته است ما نیز مانع از تجمع در اطراف رودخانه می‌شویم و اجازه تجمع نمی‌دهیم.

شهردار قم در مورد جمع‌آوری زباله‌های عفونی نیز عنوان کرد: به دلیل بحث‌هایی که درگذشته بوده است در قانون این بخش را تفکیک کرده‌اند و بنا شد هرکسی زباله‌ای را تولید می‌کند خودش مسئول باشد، بحث اتوکلاو برای 20 سال قبل است و به ما می‌گویند یک گرم زباله را دفن نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک سری زباله‌های عادی تبدیل به کود کمپوست و یا عالیسازی و نهایت استانداردسازی می‌شود، طبق قانون زباله‌های بیمارستانی را فقط باید بسوزانیم یا امحاء کنیم و به مواد ساختمانی و ...تبدیل شوند.

وی افزود: برای زباله‌های بیمارستانی، سطل زباله خاص با علامت زرد خطر می‌گذارد به‌گونه‌ای که اصلاً کسی نتواند به آن ورود کند و سپس به‌طور خاص نیز حمل می‌شود زیرا بسیار حساس است.

شهردار قم در پایان اظهار داشت: نباید در مباحث دوگانه رفتار کنیم، محیط‌زیست نیز روی این موضوع حساسیت دارد و 20 سال قبل گذشته این مسئله حل‌شده است و برای حال نیست، صد در صد نیاز است یا زباله‌های بیمارستانی سوزانده شود و یا امحا شود و این امکان اگر در شهر نیست؛ باید همه در دست هم دهیم و این امکان را به وجود بیاوریم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com