کد خبر ۸۴۶۸۱ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۰

استاندار قم: در صورت تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها نیروی انتظامی برخورد قانونی کند

استاندار قم گفت: در صورت تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها در روز سیزدهم فروردین، باید پلیس و نیروی انتظامی ورود کرده و مسئولیت ذاتی خود را انجام دهد و در برابر تجمعاتی که عامل شیوع بیماری باشد نباید بی‌تفاوت بود.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن جلسات استانداری، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اعمال قانون توأم بااقتدار و انعطاف و ملایمت همراه است؛ به این معنا که با هرگونه تجمعی که منجر به شیوع بیماری کرونا شود برخورد می‌کنیم.

استاندار قم بیان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم به حفظ حرمت سلامتی خود و همشهریان خود روز سیزدهم فرودین را در خانه بمانند، و انتظار داریم هیچ نیازی به اعمال اقتدار و اجبار نباشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما برخلاف کشورهایی که ادعای پیشرفته بودن تکنولوژی و بالا بودن سطح بهداشت و تجهیزات پزشکی دارند موفق‌تر عمل کرده‌اند، به‌ویژه استان قم که در مقایسه با سایر استان‌ها به‌عنوان الگو مطرح‌شده است.

سرمست گفت: ازنظر کاهش تردد شهروندان در داخل شهر 70 درصد کاهش تردد داشته‌ایم و با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی این امر به 75 درصد رسیده است.

تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌های قم در روز طبیعت / همه خدمات بوستان‌ها تعطیل می‌شودتعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌های سیستان و بلوچستان/جریمه‌های سنگین در انتظار خاطیانتعطیلی پارک‌های جنگلی در سیزده بدر با همکاری نیروی انتظامی/احتمال سم پاشی تفرجگاه‌ها وجود دارداستاندار قم با تأکید بر رعایت بیشتر قرنطینه خانگی از سوی همشهریان به‌ویژه در روز سیزده فروردین ابراز کرد: آن‌هاییکه داوطلبانه در خانه‌مانده‌اند و کادر درمانی ما که فداکارانه جانش را در کف دستش گرفته و به مقابله با بیماری کرونا پرداخته است، نمی‌توانند بپذیرند که عده قلیلی این‌چنین با سرنوشت سلامت مردم بازی کنند.

وی تصریح کرد: همچنین نیروی انتظامی و تشکیلات قضایی استان نمی‌توانند نسبت به این توصیه‌ها و خواهش و تمناها بی‌تفاوت باشند؛ بنابراین عاجزانه از مردم خواهش می‌کنیم که در خانه بمانند.

سرمست خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها در روز سیزدهم فروردین، باید پلیس و نیروی انتظامی ورود کرده و مسئولیت ذاتی خود را انجام دهد و در برابر هیچ تجمعی که عامل شیوع بیماری باشد نباید بی‌تفاوت باشید.

استاندار قم با تأکید بر کنترل شدید ورودی‌های استان ادامه داد: افرادی که سکونت فصلی در روستایی دارند با توجه به شناختی که از منطقه هست باید بتوانند از ویلا و سکونت فصلی خود استفاده کنند و توصیه‌ای به انسداد یک جاده و قرنطینه یک شهر و روستا نداریم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com