کد خبر ۸۴۷۱۰ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد؛

استفاده درمانی از پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در قم

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان کرونا برای درمان بیماران گفت: تاکنون ۲ واحد پلاسما به بیمارستان کامکار برای کمک به بیماران منتقل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، شریفی پور،معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم از اجرای طرح‌ تحقیقانی بررسی پلاسما بیماران مبتلا به ویروس کرونا با مشارکت سازمان انتقال خون، دانشگاه بقیه الله، دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.

او افزود: در این طرح پلاسما خون افراد بهبود یافته از ویروس کرونا از سوی سازمان انتقال خون آنالیز شده و پس از بیماری زدایی به بیماران بدحال دچار بیماری کرونا تزریق می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: این اقدام با رضایت کامل افراد انجام می شود و تاکنون نیز در استان قم پلاسما اخذ شده است.

او بیان کرد: این روش ارزشمند و گام موثری در نجات بیماران مبتلا به کرونا است،این طرح از پنج هفته پیش مقدمات و مطالعات آن به دقت انجام شد و در حال حاضر در مرحله تزریق پلاسما به بیماران نیازمند هستیم.

به گفته معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم به منظور اجرای طرحی تحقیقاتی از آنجایی که پلاسمای بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا دارای پادتن‌هایی است که در درمان بیماران کرونایی بدحال می‌تواند مؤثر باشد، از بیماران کرونایی بهبود یافته دعوت می‌کنیم که قسمتی از پلاسمای خون را اهدا کنند.

 این اقدام در یکی از بخش‌های ایمن بیمارستان شهید بهشتی در قم انجام می‌شود و تاکنون ۲ واحد پلاسما به بیمارستان کامکار جهت کمک به بیماران منتقل شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com