کد خبر ۸۴۷۴۹ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۶
معاون علوم پزشکی قم خبر داد؛

شناسایی بیش از ۱۱ هزار نیازمند پیگیری فوری کرونا در قم

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم از شناسایی و رسیدگی فوری به بیش از ۱۱ هزار بیمار مشکوک به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیامک محبی،معاون دانشگاه علوم پزشکی قم روز جمعه در گفت‌وگویی بیان کرد: تا به این لحظه ۴۸۵ هزار و ۱۸۸ نفر از مردم قم در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

او افزود: از این تعداد ۴۸ هزار و ۸۹۳ نفر نیازمند پیگیری و ۱۱ هزار ۷۶۳ نفرمشکوک به کرونا نیاز به پیگیری فوری داشتند که در مدت‌زمان کمتر از ۲۴ ساعت با آن‌ها تماس گرفته و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

محبی ادامه داد: تا این لحظه ۸۸/۷۵ درصد از پیگیری‌های فوری موردنیاز که با سامانه خودارزیابی گزارش‌شده،به کمک مراقبین سلامت انجام‌شده است.

او اظهار کرد: علاوه بر این ۹۹۰ هزار و ۶۶۲ تن از ساکنین شهر قم نیز به‌صورت فعال از سوی مراقبین سلامت غربالگری و در سامانه سیب ثبت‌شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ۷۴/۲۶ درصد از جمعیت استان و ۶۷/۰۶ درصد از خانوار‌ها تا این لحظه مورد غربالگری کرونا قرارگرفته‌اند.

محبی اضافه کرد: از همشهریان می‌خواهیم که در این سامانه ثبت‌نام کرده و در  مبارزه با این ویروس کمک گروه‌های بهداشتی باشند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com