کد خبر ۸۴۸۶۶ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳

چرا بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم در زمان مقرر به بهره‌برداری نرسید؟

معاون عمرانی استاندار قم با بیان اینکه با افتتاح بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) یک زیرساخت دائمی به‌سلامت استان اضافه می‌شود، گفت: امیدواریم اوایل اردیبهشت سه‌طبقه را تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، به بیان دلایل افتتاح نشدن بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در زمان‌های اعلام‌شده پرداخت و اظهار داشت: 60 میلیارد تومان بودجه بیمارستان در تاریخ هفتم فروردین قطعی و به‌حساب دانشگاه علوم پزشکی آمد درحالی‌که ابلاغ آن بیستم اسفند انجام‌شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: به دلیل اینکه راه‌اندازی بیمارستان فرقانی و شهدا یک ورزیدگی به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داده بود درنتیجه مسئولان این دانشگاه  قبل از قطعی شدن بودجه و از زمان ابلاغ آن دست‌به‌کار شدند.

وی ابراز کرد: از بیستم اسفند یعنی زمان ابلاغ بودجه بسیاری از شرکت‌ها انبارگردانی داشتند، بعدازآن نیز به تعطیلی این شرکت‌ها خوردیم، همچنین بسیاری از تجهیزاتی که می‌خواستیم از شرکت‌ها خریداری کنیم، می‌گفتند این تجهیزات را  می‌فروشیم اما نصب نمی‌کنیم.

بهشتی ادامه داد: به همین دلیل نصب یک سری تجهیزات مثل سرویس بهداشتی و شیرآلات را خودمان به عهده گرفتیم و این کار را با کمک و همراهی خیرین سلامت و نیروهای تأسیساتی در استان انجام دادیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در دستور کار قرار دادن افتتاح دو فاز بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) ر ا ضروری برشمرد و عنوان کرد: مقرر شد  اورژانس و طبقات چهار و پنج بیمارستان در این مرحله به بهره‌برداری برسد.

وی مطرح کرد: طی حکمی که وزیر بهداشت حکمی به دکتر ابرازه قائم‌مقام علوم پزشکی زدند، مقرر شد ایشان مسئولیت بهره‌برداری این بیمارستان را به عهده بگیرند، البته در این مسیر خیرین سلامت استان هم کمک‌های بسیاری برای نصب تجهیزات انجام دادند.

بهشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم زمانی که این بیمارستان افتتاح و وارد مدار درمانی استان می‌شود، دیگر بساط کرونا از استان جمع شده باشد و دیگر نیازی به این بیمارستان برای بیماران کرونایی نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه با افتتاح بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) یک زیرساخت دائمی به سلامت استان اضافه می‌شود، تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم اوایل اردیبهشت سه‌طبقه را تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان متفاوت بودن کنسول‌های اورژانس با بخش بستری اضافه کرد: از سه شرکتی که برای خرید این کنسول‌ها استعلام گرفته‌ایم اعلام کرده‌اند  کنسول‌های اورژانس را ندارند و باید ساخته شوند؛ اما کنسول‌های بخش بستری را آماده کرده‌اند و شرکت قول داده طی هشت الی نه روز کنسول‌های بخش بستری را آماده کرده و بیاورند.

بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر برای بخش درمانی استان بسیار مهم بوده و می‌توان این تهدید به وجود آمده را به فرصت تبدیل کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com