کد خبر ۸۴۸۸۲ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۹
تغییر رویکرد BBC از سانسور به تحریف/

تحریف اظهارات رییس سازمان نظام پزشکی استان قم توسط بی‌بی‌سی فارسی + عکس

بی‌بی‌سی فارسی که رویکرد سانسور و بایکوت خبری را در قبال اخبار واقعی شیوع کرونا را در پیش گرفته بود؛ این بار در راستای رسالت خبیثانه خود، آشکارا دست به تحریف اظهارات رییس سازمان نظام پزشکی استان قم در گفت‌وگوی با «به وقت قم» زد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بی‌بی‌سی فارسی سخنان رییس سازمان نظام پزشکی قم در گفت‌وگوی با «به وقت قم» را تحریف کرد.

این شبکه دولتی انگلیس نوشت: "رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در گفتگو با خبرگزاری فارس در توضیح این ادعا که منشا شیوع کرونا شهر قم نبوده گفت: یک هفته قبل از ۳۰ بهمن در قم تشخیص کوید-۱۹ داشتیم ولی «بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت» چک نشد."

این در حالی است که دکتر عادلی در گفت‌وگوی با «به وقت قم» گفته است: "پیش از سی‌ام بهمن در ۱۵ استان مواردی با علائمی مشابه در گروه های همکاران گزارش شده بود. ۳۰ بهمن با اولین فوتی در آی سی یو، برخلاف پروتکل‌های وزارت بهداشت و با درخواست و اصرار پزشکان قمی، آزمایش کویید۱۹ انجام شد"  که این اظهارات با عبارات بازتاب داده شده توسط بی‌بی‌سی تفاوت فاحش دارد.

در خصوص موارد مشکوک به کرونا پیش از ۳۰ ام بهمن در دیگر شهرهای کشور، گزارش‌های متعددی در آرشیو خبرگزاری‌های رسمی کشور موجود است.

در خصوص دستورالعمل‌های وزارت بهداشت نیز، ظاهرا این وزارت خانه تا پیش از ۳۰ بهمن ماه و گزارش اولین مورد ابتلای به ویروس کرونا در کشور، اختصاص کیت تشخیصی کرونا به افراد را منوط به این می‌دانست که فرد مشکوک به بیماری به کشور چین سفر داشته و یا با افرادی که به چین سفر داشته‌اند؛ مرتبط بوده است و دکتر عادلی در ادامه اظهار داشتند که با اصرار پزشکان قمی این آزمایش‌ها انجام و وجود کرونا در کشور گزارش داده شد.

بیست سند درباره دروغ «قم مبدا و مرکزشیوع کرونا در کشور» 

پاسخی به ادعای کذب وزارت بهداشت درباره قم: قم اصلا دانشجوی چینی ندارد!

فیلم: اولین تشخیص کرونا در کشور با اصرار پزشکان قمی انجام شد

بی‌بی‌سی درصدد القاء مخفی کاری نظام است در حالی که دکتر عادلی به صراحت می‌گوید بلافاصله پس از ظن به وجود ویروس کرونا در قم، تهمیدات لازم جهت انجام آزمایش تدارک دیده شده و پس از تایید وجود این بیماری، نتایج آن به اطلاع رسانی شده است.

تناقض‌گویی‌ها و تحریف اخبار توسط بی‌بی‌سی فارسی در جریان شیوع کرونا، گواه دیگری برای نشان دادن رسالت خبیثانه این رسانه انگلیسی است. تنها یک نمونه خبرنگاران این رسانه قبل از شیوع کرونا در انگلیس، مکررا از قرنطینه قم و دیگر شهرها سخن به میان آوردند اما با شیوع کرونا در انگلیس، پیرو طرح «مصونیت گله‌ای» اصل قرنطینه را زیر سوال برده و آن را باعث تعطیلی کسب و کار مردم دانسته و از طرفی معتقد بودند که ابتلای شهروندان انگلیس به ویروس کرونا باعث مصونیت‌های بعدی آنان در برابر این بیماری خواهد شد؛ پس قرنطینه‌ای امری مذموم است. خود این رسانه‌ها عامل توهین به شعور مردم ایران بوده و هستند. رسانه‌هایی که در سطح جهانی با  دروغ پردازی در مورد مسائلی نظیر انرژی هسته‌ای ایران و حقوق بشر پروژه ایران هراسی و در کشور با دامن زدن به شایعات، پروژه قم هراسی و دین هراسی را دنبال می‌کنند.

  اصحاب رسانه استان قم: اجازه تخریب وجهه قم و تحریف واقعیت را ندهید

استاندار قم: کشف اولین مورد کرونا در قم به معنای منشاء شیوع در کشور نیست

قم‌هراسیِ رسانه های معاند با هدف دین هراسی صورت می گیرد

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com