کد خبر ۸۴۹۰۰ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۸
فرماندار قم:

هنوز ماسک به اندازه کافی در استان قم وجود ندارد

فرماندار قم با بیان اینکه هنوز ماسک به اندازه کافی در استان قم وجود ندارد، گفت: ظرفیت تولید ماسک در استان به این مقدار نیست، 360 هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مرتضی حیدری ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر دستگاه جدید تولید ماسک در استان راه اندازی شد که ظرفیت تولید آن روزانه 100 هزار ماسک است.

وی افزود:  در صورت فعالیت کامل این دستگاه بخشی از کمبودها در این زمینه برطرف خواهد شد، از روز 23 فروردین با بازگشایی برخی دیگر از صنوف استان نیاز به ماسک در قم افزایش می‌یابد و باید برای افزایش تولید ماسک در استان تلاش کرد.

فرماندار قم با بیان اینکه هنوز ماسک به اندازه کافی در استان قم وجود ندارد، بیان کرد: نیاز نیروهای بخش بهداشت و درمان قم به ماسک تامین شده است ولی باید دانشگاه علوم پزشکی قم، سهم استان در این زمینه را از وزارت بهداشت مطالبه کند.

حیدری با بیان اینکه روزانه حدود 250 هزار ماسک مصرف قم است، عنوان کرد: ظرفیت تولید ماسک در استان به این مقدار نیست، 360 هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار گرفت، این رقم شامل ماسک‌های اهدایی از مراکز مختلف به این دانشگاه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین مصرف ماسک استان در بخش بهداشت و درمان است و ماسک‌های اهدایی به دانشگاه علوم پزشکی قم تحویل داده شد، نانوایی‌ها، نیروهای امدادی، پمپ‌بنزین‌ها، کادر درمان و بهداشت، کشتارگاه‌ها، کارخانه‌ها، اتحادیه کارگران ساختمن جزو اقشاری بودند که ماسک در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: بنکداران استان تامین خرما برای ماه مبارک رمضان را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه قم نخستین استانی بود که با کمترین حواشی میوه شب عید را توزیع کرد، عنوان کرد: میزان میوه شب عید توزیع شده 900 تن بود و بخشی از فروش میوه شب عید به صورت اینترنتی انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: برای تخصیص دو هزار تن برنج دیگر برای استان با مرکز مکاتبه کردیم تا در ماه مبارک رمضان برای تامین برنج مورد نیاز مردم قم مشکلی نداشته باشیم.

سیجانی خاطرنشان کرد: دستگاه تولید ماسک جدید در استان قم استقرار یافته و تولید آزمایش این دستگاه شروع شده است که توان دستگاه 100 هزار ماسک در روز است و تاکنون 20 هزار ماسک توسط این دستگاه تولید شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com