کد خبر ۸۵۷۰۱ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
سهم بالای موتورسیکلت‌ها در حوادث رانندگی منجر به فوت در قم /

موتورسیکلت یا ارابه مرگ شهروندان قمی!؟

سرپرست پلیس راهور استان قم با اشاره به سهم بالای موتور سیکلت‌ها در حوادث رانندگی منجر به فوت در قم ُ از خانواده‌ها درخواست کرد که تحت هیچ شرایطی موتورسیکلت را در اختیار فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی هستند یا با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنایی ندارند و فاقدکلاه ایمنی هنگام رانندگی هستند، قرار ندهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ صدفی سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: ۷۶ درصد ضربات وارده به موتورسواران به ناحیه سر و صورت بوده که موجب فوت راکبان موتور سیکلت می‌شود.

سرپرست پلیس راهور استان قم عمده تخلفات راکبان موتور سیکلت را نداشتن کلاه ایمنی، عبور از محل ممنوع خصوصا خطوط ویژه، حرکات نمایشی، عبور از چراغ قرمز راهنمایی رانندگی، تغییر مسیر‌های ناگهانی بویژه در لابلای خودرو‌ها و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، صحبت کردن با ترک نشین و نقص فنی به خصوص نداشتن چراغ‌های جلو و عقب در هنگام تاریکی هوا عنوان کرد.

سرهنگ صدفی گفت: ۵۶ درصد از فوتی‌های موتورسیکلت در سال گذشته بین ۱۸ تا ۳۹ سال سن داشتند و ۱۱ درصد هم بین گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال بودند.

سرپرست پلیس راهور استان قم به نقش خانواده‌ها در کنترل تصادفات موتور سیکلت اشاره کرد و و از آن‌ها خواست تحت هیچ شرایطی موتورسیکلت را در اختیار فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی هستند یا با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنایی ندارند و فاقدکلاه ایمنی هنگام رانندگی هستند، قرار ندهند.

سرهنگ صدفی برخورد با تخلفات راکبان موتورسیکلت و اقدامات فرهنگی را از جمله اقدامات پلیس در کنترل و مهار تصادفات در سال ۹۸ اعلام کرد و تصریح کرد: در سال جاری نیز، تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف باجدیت بیشتری در دستور کار پلیس خواهد بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com