کد خبر ۸۶۶۰۳ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
آیت‌الله میرباقری مطرح کرد:

راه نجات از «فتنه‌های سخت» چیست!؟

آیت الله «سید محمدمهدی میرباقری»، عضو مجلس‌خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از معصومین(ع) گفت: کسی که معارف ولایت ما را از قرآن متوجه نشود از فتنه های سخت که در امر ولایت پیش می آید نجات پیدا نمی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه جمعه در ویژه برنامه "ضیافت دوست" که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: در شب قدر باید برای رفع گرفتاری های کشور و رفع ویروس کرونا دست به دعا برداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و برکات بی نظیر گریه برای اباعبدالله(ع) افزود: اگر کسی برای امام حسین(ع) گریه کند قلبش نمی میرد و طهارت نفس به دست می آورد.

وی بیان کرد: هیچ گاه نباید از حرم اهل بیت(ع) غافل شویم و این بی تفاوتی و غفلت درست نیست، انشاءالله هر چه زودتر درب های حرم های ائمه(ع) باز شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مقام حضرت علی(ع) و لزوم الگوگیری از این امام همام تصریح کرد: بسیاری از آیات قرآن درباره مقامات اهل بیت(ع) است، یکی از اهل سنت تاکید کرد که 300 آیه قرآن کریم درباره امیرالمومنین(ع) است.

میرباقری توحید و معارف اهل بیت(ع) را از محورهای قرآن کریم برشمرد و افزود: باید با قرآن کریم مقامات معصومین(ع) را بشناسیم، خدای متعال اسرار راه رافتن با معصوم را در قرآن کریم بیان کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام(ع) افزود: کسی که معارف ولایت ما را از قرآن متوجه نشود از فتنه های سخت که در امر ولایت پیش می آید نجات پیدا نمی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اهل بیت(ع) همانند انبیای الهی دو جنبه دارند که یک جنبه اینکه سیمای بشر دارند و در لباس بشر آمدند و جنبه دیگر فرابشری است و اگر آن جنبه نباشد امتیازی ندارند که دنبال آنها حرکت کنیم، در قرآن کریم وظایفی برای ما نسبت به رسول خدا و اهل بیت(ع) معین شده است که یکی از آنها تسلیم بودن است.

استاد حوزه علمیه  با اشاره به جایگاه و مقام اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امام باب الله، صراط الله و حبل الله است و رشته عبودیت در عالم با امام گسترده می شود، اگر این خصوصیات را نداشتند راهی برای ارتباط با خداوند وجود نداشت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com