کد خبر ۸۶۷۷۰ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴

دریافت عوارض نوسازی متناسب با ۱.۵ درصد ارزش منطقه‌ای املاک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) علی‌اصغر رنگرز جدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عوارض نوسازی و هزینه پسماند، گفت: عوارض نوسازی براساس ماده یک و دو قانون نوسازی مصوبه سال ۴۷ دریافت می‌شود که قانون جامعی است که هم بخش درآمد و هم بخش هزینه درآن دیده شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: در این قانون عنوان شده برای تامین هزینه‌های شهری از جمله احداث پارک‌ها و خیابان‌های جدید، حفظ باغات و امکانات شهری این عوارض دریافت می‌شود.

جدی ادامه داد: در ماده دو این قانون تعریف می‌کند که کلیه اراضی و ساختمان‌های محدوده شهر باید به نرخ ۱.۵ درصد ارزش براساس قیمت منطقه‌ای باید عوارض پرداخت کنند که در دو نوبت ۶ ماهه اول و دوم دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه عوارض پسماند نیز از تولیدکننده پسماند دریافت می شود، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا قیمت منطقه‌ای که قرار است در رابطه با نوسازی در نظر گرفته شود از تیرماه اعمال می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: در قبال عوارض نوسازی احداث و اصلاح خیابان‌ها و معابر شهری، توسعه و نگهداری پارک‌ها و … صورت می گیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com