کد خبر ۸۶۷۹۲ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۵
استاندار قم مطرح کرذ؛

تدوین سند توسعه اشتغال قم بر اساس فرصت‌های اقتصادی

استاندار قم گفت: باید سند توسعه اشتغال استان بر اساس منابع دستگاه‌ها و فرصت‌های اقتصادی تدوین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری قم،با بیان این‌که باید سند توسعه اشتغال استان قم بر اساس منابع دستگاه‌ها و فرصت‌های اقتصادی تدوین شود، گفت: باید هدف‌گذاری اولویت‌دار در این سند، بازگشت اشتغال استان به پیش از شیوع ویروس کرونا یعنی نرخ تک‌رقمی باشد.

او تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پیش از شیوع ویروس کرونا در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه طی سه ماه گذشته آمار بیکاری به صورت جهانی افزایش یافته است و قم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سرمست  با اشاره به اعتبارات دولتی توسعه اشتغال در استان ها، جذب حداکثری این اعتبارات از سوی مدیران را ضروری دانست و گفت: در جهت جذب اعتبارات اشتغال مددجویان کمیته امداد، مدیران دستگاه های جهادکشاورزی، کمیته امداد و تعاون کار و رفاه اجتماعی تعامل جدی با یکدیگر داشته باشند.

او همچنین مشارکت مردم در بازار سرمایه را از سیاست های اولویت دار دولت برشمرد و اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در این بازار می تواند به توسعه اشتغال و رشد اقتصادی کشور منجر شود.

سرمست با اشاره به  اطلاع رسانی ناکافی درباره صندوق های سرمایه گذاری افزود: رسانه ها، مطبوعات و مدیران اقتصادی نسبت به روشنگری مردم و ارائه آموزش های لازم به ایشان اقدام کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود، سیاست استان برای برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان قم را اطلاع رسانی نسبت به فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی و جذب سرمایه گذاران دانست و گفت: در شرایط حاضر که امکان برگزاری این همایش به دلیل شیوع بیماری کرونا نیست، دستگاه های دولتی باید این هدف را دنبال و ۸۱ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده را تبدیل به مجوزهای بی‌نام کنند.

استاندار قم همچنین ضمن قدردانی از نهادهای امنیتی و انتظامی به دلیل برقراری امنیت و حمایت از تولید و اقتصاد گفت: باید ضرورت استقرار مرکز خدمات سرمایه گذاری و پنجره واحد در راستای تسریع در اعطای مجوزهای دولتی نیز در دستور کار مسئولان استان قرار بگیرد.

سرمست پیگیری سرمایه گذاری از سوی اتباع خارجی را نیز برای تحقق توسعه اقتصادی ضروری دانست و با اشاره به ویژگی های بین المللی قم گفت: می توانیم از ظرفیت های سرمایه داران شیعه سایر کشورها برای تحقق این هدف استفاده کنیم.

استاندار قم سیاست گذاری تامین مالی را نیز برای رونق و جهش تولید دارای اولویت ذکر و خاطرنشان کرد: دستگاه های اقتصادی سازوکار موثر در این راستا را پیشنهاد دهند.

او همراهی ناکافی بانک های خصوصی را غیرپذیرفتنی دانست و تصریح کرد: باید شورای هماهنگی بانک ها از ظرفیت این بانک ها در مسیر جهش تولید بهره بگیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com