کد خبر ۸۶۸۲۳ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۶

روزانه 200 هزار ماسک در استان قم تولید می‌شود

فرماندار قم با اشاره به تولید روزانه 200 هزار ماسک در استان گفت: باید قیمت ماسک بر اساس قیمت مصوب باشد و با این شرایط می‌توان به صادرات ماسک به سایر استان‌ها اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  مرتضی حیدری امروز در پنجمین جلسه تنظیم بازار استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، اختلاف نظر شورا و فرمانداری پیرامون نرخ حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: افزایش صد درصد برای دریافت پول نقدی اتوبوس سیاست خوبی بود که در استان گرفته شد، مبنای تصمیم‌گیری قانون بودجه سال 98 است و براساس نرخ تورم این نرخ افزایش‌یافته است.

فرماندار قم تاکید کرد: اتوبوس‌های شخصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و علیرغم افزایش قیمت‌ها مجبور به پذیرش نرخ‌گذاری از سوی ما هستند، همچنین دولت در پرداخت سهم خود به سازمان اتوبوس‌رانی سهل‌انگاری کرده و سهم خود را پرداخت نکرده است همین مسئله سبب عدم پرداخت این سهم از سوی شهرداری شده است.

حیدری با بیان اینکه مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا اختصاص 2 هزار اتوبوس به استان‌ها بوده که استان قم هم مشمول این مصوبه بوده است، افزود: شورای اسلامی شهر منتخب مردم بوده و وظیفه دفاع از حقوق مردم را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور در شرایط عادی نبوده و در شرایط بحرانی هستیم، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم تصمیمات معقول در شرایط بحرانی بگیریم، برای این ایام باید تصمیماتی بگیریم که مختص این ایام بوده و باید هم از حقوق مردم و هم حقوق تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی حمایت کنیم.

فرماندار قم به اختصاص سهمیه ویژه ماسک و ژل ضدعفونی برای اتوبوس‌رانی، حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران بعد از آزادسازی آن‌ها اشاره کرد و گفت: بعد از بازگشایی این اماکن مقدس و ناوگان اتوبوسرانی مقررشده سهمیه ویژه‌ای به آن‌ها اختصاص یابد.

حیدری با بیان اینکه دپو و ذخیره‌سازی ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی یک اصل است، تاکید کرد: با توجه به پیک دوم شیوع بیماری کرونا در کشور باید ذخیره‌سازی ماسک و مواد ضدعفونی صورت بگیرد، دانشگاه علوم پزشکی نیاز استان را 500 هزار ماسک اعلام کرده که به نظر ما این مقدار کم است.

فرماندار قم با اشاره به تولید روزانه 200 هزار ماسک در استان ابراز کرد: باید قیمت ماسک بر اساس قیمت مصوب باشد و با این شرایط می‌توان به صادرات ماسک به سایر استان‌ها اقدام کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com