کد خبر ۸۶۸۲۶ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۲

ناوگان اتوبوسرانی قم بعد از ماه مبارک رمضان آغاز به فعالیت می‌کند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: بعد از ماه مبارک رمضان ناوگان اتوبوسرانی قم به مدار خود برمی‌گردد و با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی به انجام فعالیت خواهد پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، امیر یزدی ظهر امروز در پنجمین جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سه ماهی است که ناوگان اتوبوس رانی تعطیل و نیمه تعطیل بوده است، اظهار داشت: اتوبوس‌ها به طور متوسط باید 80 مسافر جابجا کنند تا با نرخ 700 تومان پیشنهادشده، بتوانند امور زندگی خود را بگذرانند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه هزینه تمام‌شده یک مسافر در شرایط عادی دو برابر مبلغ کنونی است، گفت: در ماه حداقل 4میلیارد تومان هزینه اتوبوسرانی است، وقتی زندگی رانندگان اتوبوس نچرخد سبب اعتراض آن‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: در سال 98، قیمت اتوبوس اسکانیا با موتور سوئدی یک میلیارد و دویست میلیون تومان خریداری می‌شد امسال اتوبوس اسکانیا با موتور چینی به 2 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش‌یافته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با تاکید بر منطقی بودن افزایش نرخ اتوبوس ابراز کرد: ضعیف‌ترین قشر جامعه از اتوبوس استفاده می‌کنند این افزایش قیمت معقولانه به نظر می‌رسد.

یزدی با اشاره به مشکلات موجود رانندگان تاکسی اظهار داشت: تاکسی که چهارمسافر داشته در حال حاضر با سه مسافر کار می‌کند، در هر شیفت کاری 2 هزار تاکسی باید فعالیت کند اما در این شرایط به 600 تاکسی کاهش‌یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه کارتی 700 تومان و نرخ نقدی 1500 تومان است، عنوان کرد: در پی آن هستیم که تفاوت بین استفاده از کارت اتوبوس افزایش یابد و با فرهنگ‌سازی بتوانیم از پرداخت نقدی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ان شاء الله بعد از ماه مبارک رمضان ناوگان اتوبوس رانی قم به مدار خود برمی‌گردد و با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی به انجام فعالیت خواهد پرداخت.

همچنین در این جلسه رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی اظهار داشت: تا الان قیمت‌هایی که افزایش داده‌ایم زیر قیمت تورمی بوده که توسط بانک مرکزی اعلام شده است.

روح الله امرالهی با تاکید بر اینکه به دلیل فضای اجتماعی شهر نرخ پایین‌تر برای تاکسی‌رانی در نظر گرفته‌ایم، گفت: در حال حاضر تمام کلان‌شهرها قیمت‌های بالاتری دارند، اگر حمایت‌ها و نظارت‌ها نباشد قم نیز مثل سایر استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برون‌سپاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی افزود: از 25 میلیارد تومان هزینه اداری تشکیلاتی که برای سازمان اتوبوسرانی تعریف‌شده تنها سه میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بالا رفتن قیمت اتوبوس را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: نرخ اتوبوس کارتی را از 550 تومان به 700 تومان رسانده‌ایم که حتی در این زمینه هم با مشکلاتی مواجه هستیم.

امرالهی با بیان اینکه در بخش اتوبوس و مینی‌بوس هنوز کارهای اساسی انجام‌نشده است، تاکید کرد: این افزایش نرخ با در نظر گرفتن هزینه‌های اجتماعی شهر افزایش‌یافته است.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار داشت: در برداشت جو هیچ مشکلی در استان نداریم، با توجه به اضافه شدن سطح زیر کشت استان پیش‌بینی می‌کنیم بالای صد هزار تن برداشت جو داشته باشیم، در واقع استان قم جزو استان‌های با عملکرد بالا بوده و تک رقمی هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه 250 تن مصرف جو استان است، افزود: سال گذشته 18 هزار هکتار جو سطح زیر کشت داشتیم، امسال به 21 هزار هکتار افزایش‌یافته است به این معنی که حدود 4 هزار تن به سطح زیر کشت استان اضافه‌شده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com