کد خبر ۸۶۸۳۱ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۸

کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند

فرماندار قم گفت: مقرر شده شهرداری زمینی را در اختیار انجمن صنفی کارگران برای ساماندهی کارگران ساختمانی قرار دهد که در حال پیگیری و رایزنی هستیم که این محل در اختیار انجمن قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  مرتضی حیدری امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان در سالن جلسات کرامت استانداری، با تاکید بر لزوم ساماندهی کارگران ساختمانی اظهار داشت: بر‌اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مقررشده شهرداری زمینی را در اختیار انجمن صنفی کارگران برای این کار قرار دهد که در حال پیگیری و رایزنی هستیم که این محل در اختیار انجمن قرار گیرد.

فرماندار قم با بیان اینکه اصل فلسفه وجودی این ساختمان و مجتمع راه‌اندازی سامانه و ساماندهی کارگران ساختمانی است، تاکید کرد: اصل راه‌اندازی سامانه به عهده انجمن صنفی کارگران بوده و امیدواریم ظرف 20 روز آینده  در سه مکان شهر سازه‌های موقتی آماده و در اختیار انجمن قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با انجام این کار دیگر ظلمی در حق کارگران استان صورت نمی‌گیرد و تکلیف نیروهای غیر بومی و اتباع نیز مشخص می‌شود.

حیدری سپس با اشاره به فعالیت خطوط اتوبوسرانی گفت: بعد از عید فطر در هشت خط این خطوط فعال‌شده و تقاضای مردم را انجام خواهند داد.

حیدری در پایان  با اشاره به نحوه توزیع ماسک در میان مسافران گفت: در صورتی که اتوبوس‌رانی فعال شود این اقلام به‌اندازه کافی در استان وجود دارد و داروخانه‌ها با تضمین تأمین نیاز استان می‌توانند کالاهای بهداشتی مثل ماسک را به سایر استان‌ها صادر کنند.

 همچنین معاون خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر راه‌اندازی سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی اظهار داشت: مقررشده تبلیغات درسطح شهر صورت بگیرد و کارگران در این سامانه ثبت‌نام کنند، البته این سامانه کوتاه مدت بوده و می‌تواند حل‌کننده مشکل به صورت موقت باشد.

سید امیر سامع با بیان اینکه ایجاد سازه‌های موقت در قم عامل ایجاد بدعت است، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از اتلاف وقت کارگران و سرگردانی آن‌ها بهترین راه‌ راه اندازی سامانه تلفنی است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com