کد خبر ۸۶۸۳۳ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۶

طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در قم عملیاتی می‌شود

معاون شهردار قم از عملیاتی شدن طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در قم خبر داد و گفت: این کار از طریق کیو. آر کد تا یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس ذاکریان امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان در سالن جلسات کرامت استانداری، آماده‌سازی زیرساخت پرداخت الکترونیکی تاکسی‌رانی قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این طرح را به صورت آزمایشی در برخی از خطوط تاکسی در سطح شهر انجام دادیم که با موفقیت همراه بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از عملیاتی شدن طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در قم خبر داد و گفت: این کار از طریق QR کد تا یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

وی پیرامون تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در خطوط اتوبوس رانی درون‌شهری قم ابراز کرد: تعداد تراکنش ثبت‌شده در اتوبوس رانی در اسفند 97، یک‌میلیون و 409 هزار تراکنش بوده و این تعداد در اسفند 98 به 130 هزار نفر کاهش پیداکرده است.

ذاکریان با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور بیش از 90 درصد کاهش تقاضا برای استفاده از اتوبوس داریم، افزود: علیرغم تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران و پایین بودن تقاضای سفر، آمادگی راه‌اندازی تعدادی از خطوط که به نظر پر تقاضاتر هستند را داریم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان با بیان اینکه توزیع ماسک و اقلام بهداشتی از توان اتوبوسرانی خارج است، خاطرنشان کرد: اما می‌توانیم در هسته مرکزی شهر و ایستگاه‌های تجمعی مکان‌هایی را برای انجام این کار اختصاص دهیم.

همچنین در این جلسه، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تاکید بر انقباضی‌بودن سیاست دانشگاه درباره نحوه فعالیت بازارهای روز اظهار داشت: کنترل بازار روزها خیلی سخت بوده اما یک پروتکل بهداشتی را نوشته‌ایم که دست‌فروشان بازار روزها با رعایت این پروتکل‌ها به سرکارشان بیایند.

سیامک محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به ارسال پروتکل فعالیت بازار روزها به وزارت بهداشت گفت: مقررشده دستورالعمل فعالیت بازار روزها در قالب کیوسک‌های سیار ابلاغ شود، بیش از 80 درصد مواردی که در این پروتکل پیشنهاد کرده‌ایم در کیوسک‌های سیار نیز هست.

رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز پیرامون نحوه رشته‌های مختلف ورزشی ابراز کرد: براساس مصوبه شماره 13 ستاد ملی مبارزه با کرونا در سی رشته ورزشی فعالیت آغاز خواهد شد و  با ثبت‌نام در سامانه سلامت و رعایت پروتکل‌ها شاهد انجام فعالیت‌ها خواهیم بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com