کد خبر ۸۶۸۸۳ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
تحریف علنی به چه قیمتی!؟

تحریف نامه آیت‌الله «علوی گرگانی» در صفحه رسمی لاریجانی

این صفحه اینستاگرام با حذف عبارت «مرقومه جنابعالی واصل گردید» و عبارت «هر زمان» در جمله "شکی نیست هر زمان که مجلس شورای اسلامی با هدایتهای جنابعالی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و ... توانسته است باری را از دوش نظام و ملت کم کند"، رسما دست به تحریف پاسخ آیت‌الله علوی گرگانی برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حساب رسمی اینستاگرام «علی لاریجانی» در اقدامی عجیب دست به تحریف پیام آیت‌الله علوی گرگانی زد.

این صفحه اینستاگرام با حذف عبارت «مرقومه جنابعالی واصل گردید» و عبارت «هر زمان» در جمله "شکی نیست هر زمان که مجلس شورای اسلامی با هدایتهای جنابعالی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و ... توانسته است باری را از دوش نظام و ملت کم کند"، رسما دست به تحریف پاسخ آیت‌الله علوی گرگانی برد.

این در حالی است که در متن اصلی پیام آیت الله علوی گرگانی، «برداشتن بار از دوش نظام و ملت» و «خدمت صادقانه» منوط و مشروط شده به «هر زمان که مجلس شورای اسلامی با هدایتهای جنابعالی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و حل دغدغه های مردم شریف ایران گام برداشته» لذا با تحریف صفحه رسمی لاریجانی، این جمله شرطی به جمله خبری تبدیل شده و این معنای غلط را القا می کند که مجلس دهم در تمام دوران، با مدیریت لاریجانی در جهت منویات رهبری و دغدغه مردم حرکت کرده و لذا توانسته خدمت صادقانه انجام  دهد و باری از دوش نظام کم کند!

توضیح دیگر آنکه نامه مراجع در جواب نامه لاریجانی نوشته شده است لذا صفحه آقای لاریجانی احتمالا برای پنهان کاری در این موضوع، به حذف عبارت زیرکانه آیت الله علوی مبنی بر جوابیه بودن پیام ایشان، دست زده است!

گفتنی است پس از اعتراض کاربران به این اقدام، این صفحه اینستاگرام ساعاتی بعد به تغییر متن قبلی پرداخت؛ اما در متن جدید، با حذف یک «،» و جایگزین کردن یک «واو»، ساختار پیام این مرجع تقلید را به کلی دگرگون است.

در ساختار تحریف شده، جمله شرطی پیام، بار دیگر به عنوان جمله خبری درج شده است! در جمله تحریف شده، واژه «هر زمان»، که خدمات لاریجانی را مشروط به حرکت در مسیر منویات رهبری و دغدغه مردم کرده بود، بدون جواب ذکر شده است.

با مقایسه متن اصلی و متن تحریف شده، توضیحات کاملا روشن خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com