کد خبر ۸۶۹۰۱ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۰
برخی‌ها گویا نمی‌دانند که وضع مردم از نظر معیشتی چگونه است!؟

واکنش جمعی از اساتید حوزه علمیه قم به برخی تمجیدها از علی لاریجانی

جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم تصریح کردند که برخلاف مراجع عظام تقلید، جمعی از شخصیت‌های حوزوی با گرایش‌های خاص سیاسی به تمجیدنامه‌نویسی‌های عجیب درباره علی لاریجانی رو آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای عنوان کردند: در حالی‌که مراجع عظام تقلید حفظهم‌الله به پاسخی کوتاه و مؤدبانه به نامه علی لاریجانی اکتفا نمودند و به رسم ادب تقدیری اجمالی از وی به عمل آوردند، جمعی از شخصیت‌های حوزوی با گرایش‌های خاص سیاسی به تمجیدنامه‌نویسی‌های عجیب رو آوردند؛ گویی نمی‌دانند که وضع مردم از نظر معیشتی چگونه است و شاید تلاش دارند که نقش رئیس 12ساله مجلس را در این وضع نامساعد بپوشانند.

متن بیانیه این عده از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا یُصْلِحْ لَکُمْ أَعْمَالَکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ  وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِیمًا» (سوره احزاب/آیه شریفه70-69)

حوزه علمیه شیعه همواره اسوه‌ای صادق برای هدایت جامعه و لسانی گویا برای جهت‌دهی به سیاست‌ورزان بوده و خواهد بود. شکی نیست پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها جامعه روحانیت را از این جایگاه رفیع تنزل نداده است؛ بلکه به واسطه اصل شرعی و الهی ولایت‌فقیه رفعت نیز یافته است.

به فضل خداوند متعال و با انقلاب پیروزمند حضرت امام خمینی قدس سره الشریف و ذیل رهبری معظم انقلاب اسلامی؛ حوزه انقلابی امروز از همین جایگاه رفیع بر مسئولین جمهوری اسلامی و سران سه قوه نظارت داشته و همواره نصیحت صادقانه، چارچوب‌مند و مصلحانه خود را گوش‌زد نموده است.

 اما در دل حوزه علمیه همواره طیفی وجود داشته‌اند که بر اساس اغراض جناحی و سیاسی عمل کرده، چشم بر اشتباهات فاحش هم‌قطاران خود می‌پوشانند و به تمجیدهای غلوآمیز رو می‌آورند. 

نمونه عینی این رفتار را در خصوص جناب آقای لاریجانی مشاهده کردیم و در حالی‌که مراجع عظام تقلید حفظهم‌الله به پاسخی کوتاه و مؤدبانه به نامه وی اکتفا نمودند و به رسم ادب تقدیری اجمالی از وی به عمل آوردند؛ جمعی از شخصیت‌های حوزوی با گرایش‌های خاص سیاسی به تمجیدنامه‌نویسی‌های عجیب رو آوردند؛ گویی نمی‌دانند که وضع مردم از نظر معیشتی چگونه است و شاید تلاش دارند که نقش رئیس 12ساله مجلس را در این وضع نامساعد بپوشانند.

امروز مسئولیت طولانی جناب لاریجانی در ریاست یکی از سه قوه اصلی کشور به پایان رسیده و روز رسیدگی به کارنامه و عمل‌کرد او فرا رسیده است.

امروز روز پاسخ‌گویی جناب لاریجانی نسبت به برجامِ نافرجام است. امروز روز پاسخ‌گویی ایشان نسبت به وضع معیشتی اسف‌باری است که حاصل عمل‌کرد ایشان و سایر مجریان سست‌مسلک است. امروز روز پاسخ‌گویی جناب لاریجانی نسبت به وضع خوزستان و سیستان و سایر استان‌ها و مردم رنج‌کشیده این کشور است.

بر همین اساس حوزه علمیه انقلابی مطالبات زیر را از جناب آقای لاریجانی اعلام می‌دارد:

1. در ابتدا و به عنوان مطالبه‌ای فوری و کوتاه‌مدت از ایشان می‌خواهیم نسبت به تحریف سخنان مراجع عظام تقلید توسط تیم رسانه‌ای خود توضیح داده و به این خاطر از مراجع عظیم‌الشأن و حوزه علمیه و عموم متدینین عذرخواهی نمایند.

2. در جمعی آزاد، عمومی و بی‌طرف در شهر مقدس قم حضور یافته و نسبت به پرسش‌های مردم قم و حوزه علمیه نسبت به عمل‌کرد 12ساله خود در جایگاه مجلس و ریاست این قوه پاسخ‌گو باشند.

3. مهم‌ترین دستاورد آقای لاریجانی و تیم اعتدال در دولت و مجلس برجامِ نافرجام بود. به صورت شفاهی و یا کتبی و البته عمومی؛ توضیح دهند که علت زیرپا گذاشتن خطوط قرمز هسته‌ای توسط ایشان و برجامیان دیگر چه بود و این اقدام خلاف قانون چه تبعات و خساراتی برای کشور داشته و ایشان چگونه می‌خواهند این خسارت را جبران کنند؟

4. خسارت‌های اقتصادی دولت به سرمایه‌های این کشور بر کسی پوشیده نیست. ایشان برای بهبود وضع معیشت مردم چه کردند و نسبت به بی‌عملی یا بدعملی دولتیان چه کردند؟

در پایان امید است ایشان به تقدیرهای اجمالی و کلی مراجع عظام تقلید حفظهم الله احترام گذاشته و بیش از پیش پاسخ‌گوی سؤالات و ابهامات بی‌جواب حوزه علمیه باشند.

والسلام علی اتبع الهدی

جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم

6/خرداد/1399

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com