کد خبر ۸۶۹۶۹ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۳
طی سال گذشته؛

۱۴ هزار نفر از مردم قم در طرح سواد آموزی شرکت کردند

قم - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: تعداد سوادآموزان ثبت نام شده طی سال گذشته در استان قم ۱۴ هزار نفر بود که برای ۲۵ درصد آنها کلاس‌ها تمام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از پنجم اسفندماه با شیوع ویروس کرونا، استان قم در زمینه ارائه مباحث آموزشی سوادآموزی نخستین استانی بود که کارگروه تشکیل داد و برنامه‌های مدون در موضوعات دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم برنامه ریزی شد.

وی یکی از اقدامات انجام گرفته را تشکیل گروه‌هایی در فضای مجازی ویژه آموزش دهندگان و آموزش شوندگان عنوان کرد و افزود: از آموزش دهندگان خواسته شد که ویژه سوادآموزان گروه‌هایی را تشکیل دهند و با توجه به اینکه اکثر سوادآموزان، مادران هستند با توافق آنها ساعت برگزاری کلاس‌های مجازی مشخص شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: برای ارتقای سوادآموزی سوادآموزان در سیمای نور هر روز برنامه آموزشی لوح و قلم که شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است هر صبح روی آنتن می‌رود.

وی گفت: بعد از ظهرها از شبکه آموزش سیما نیز به صورت کشوری برنامه فرصتی برای همه برای سوادآموزان پخش می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا ابراز کرد: برای سوادآموزانی که تلفن همراه ندارند، مربیان به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و کتاب‌های درسی را به صورت تلفنی ارائه می‌دهند.

وی گفت: برای افرادی که به دلایل مختلف نیازمند دریافت کاربرگ آموزشی بودند توسط آموزش‌دهندگان با نظارت نهضت سوادآموزی، به درب منازل سواد آموزان برده شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ۷۵ درصد از کلاس‌های نهضت سوادآموزی در ایام کرونا فعال بود، افزود: این معاونت آمادگی برگزاری آزمون به صورت حضوری را دارد و به سوادآموزانی که ضعف آموزش و یادگیری داشتند به مدت ۲ تا سه ماه فرصت داده شد تا آمادگی لازم را در خود ایجاد کنند.

وی بیان کرد: تعداد سوادآموزان ثبت نام شده سال گذشته در استان قم ۱۴ هزار نفر بود که برای ۲۵ درصد آنها کلاس‌ها تمام شده است و امتحانات خود را نیز داده‌اند.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا گفت: طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعداد بی سوادان ۳۳ هزار نفر بوده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com