کد خبر ۸۶۹۷۲ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۵
مدیرکل ارتباطات استانداری قم عنوان کرد؛

توسعه روزافزون دولت الکترونیک در قم

مدیرکل ارتباطات استانداری قم گفت: ۸۹ درصد خدمات دستگاه‌های اجرایی قم به‌صورت الکترونیک ارائه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید رضا موسوی،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، با اشاره به توسعه روزافزون دولت الکترونیک در قم  اظهار کرد:  ۸۹ درصد خدمات دستگاه‌های اجرایی قم به‌صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

او افزود:در ارزیابی‌های صورت گرفته از وضعیت دستگاه‌های اجرایی قم ازنظر ارائه خدمات دولت الکترونیک به شهروندان، ۶۸ درصد آن‌ها موفق به کسب امتیاز موردنظر شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری قم عنوان کرد: نرخ تحقق دولت الکترونیک در قم ۹۰ درصد است و مردم هر تقاضا و یا درخواستی که داشته باشند، مطرح می‌کنند.

موسوی همچنین هدایت مردم به سمت دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت خدمت‌های مختلف را یکی از شاخص‌های مدنظر در موضوع دولت الکترونیک قم عنوان کرد و گفت: ۶۱ درصد این شاخص محقق شده و باید با متمرکز شدن روی آن، درصد تحقق آن را امسال به دست‌کم ۸۵ تا ۹۰ درصد ارتقا دهیم.

او بابیان این‌که در بررسی چهار مرحله اجرای دولت الکترونیک در قم، موضوع تعامل بین دستگاهی بیش از موارد دیگر موردتوجه قرارگرفته است، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان علاقه زیادی به نقل‌وانتقال اطلاعات با یکدیگر دارند.

مدیرکل ارتباطات استانداری قم با اشاره به این‌که در همین رابطه جلسه‌هایی با دستگاه‌های خدمات رسان استان مانند شرکت‌های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب و گاز انجام شد، افزود: در حال حاضر اتصال شرکت برق قم به سامانه اطلاعات مکانی و جغرافیایی در مرحله انعقاد تفاهم‌نامه قرار دارد، و بلافاصله پس‌ازاین انعقاد، کلیه استعلام‌های این شرکت به شیوه الکترونیکی قابل انجام است.

او ادامه داد: تراکنش‌های استعلام شرکت گاز استان نیز که با محدودیت‌هایی مواجه بود، با هماهنگی که با تهران انجام دادیم افزایش پیدا کرد.

موسوی گفت: با توجه به‌ضرورت استعلام کد پُستی جهت ارائه خدمات شهرداری به شهروندان، با هماهنگی که با این نهاد صورت گرفت، مقرر شد این استعلام به‌صورت الکترونیکی صورت بگیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com