کد خبر ۸۷۰۰۲ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸

14 هزار سوادآموز قمی در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 14 هزار سوادآموز قمی در گروه سنی 10 تا 49 سال و از قشر مولد در فعالیت‌ها، برنامه‌ها و دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فعالیت‌های سوادآموزی در قم اظهار داشت: تعداد کلاس‌های تشکیل‌شده سوادآموزی در قم در سال گذشته  800 کلاس بود که 250 کلاس به پایان رسیده است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در این مدت 14 هزار سوادآموز قمی در گروه سنی 10 تا 49 سال و از قشر مولد در فعالیت‌ها، برنامه‌ها و دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، دوره‌ها و کلاس‌های سوادآموزی و آموزش تعطیل نبوده و در کنار آموزش‌های سوادآموزی، مهارت‌های مقابله با کرونا و  ثبت‌نام در سامانه سلامت و غربالگری را به خانواده‌ها و سوادآموزان آموزش دادیم.

قاسمی‌نیا با بیان اینکه در حدود 75 درصد از کلاس‌های سوادآموزی در ایام کرونا در قم فعال بوده است، یادآور شد: در این ایام درصد بالایی از سوادآموزان قمی در فضای مجازی به کسب آموزش پرداختند که جلوگیری از ترک تحصیل، تداوم آموزش و حفظ وضعیت موجود در سوادآموزی از مهم‌ترین رویکردهای معاونت در ایام مقابله با کرونا بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته علی‌رغم مشکلاتی که وجود داشت، توانستیم دوره‌های سوادآموزی را به سرانجام برسانیم و سوادآموزان در دوره‌هایی سوادآموزی و دوران انتقال و تحکیم و سواد، آموزش رایانه شرکت کردند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم  اضافه کرد: در سال قبل طرح آموزشی و فرهنگی و اعتقادی نماز کلید بهشت، طرح خواندن با خانواده، طرح حلقه‌های کتاب و کتاب‌خوانی و مسابقات علمی و فرهنگی نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه سوادآموزی قلب آموزش است و با استفاده از فضای مجازی و گوشی همراه تلاش شده بخش زیادی از آموزش دنبال شود تصریح کرد: با تشکیل گروه‌های آموزشی اجازه تعطیلی دروس را ندادیم.

قاسمی‌نیا بیان کرد: سوادآموزان و سواددهندگان در اجرای طرح‌های آموزشی نهایت همکاری و مشارکت را داشتند و حتی در مناطقی که امکان دسترسی به اینترنت و فضای آموزشی برای سوادآموزان وجود نداشت، در قالب طرح‌هایی از تعطیل شدن آموزش جلوگیری به عمل آمد.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: از طرفی این آموزش‌ها ویژه سوادآموزان از طریق شبکه آموزش سیما بعدازظهرها ساعت 17 و سی دقیقه، فرصت خوبی را برای یادگیری فراهم کرد.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ویژه آموزش مجازی با موضوع سوادآموزی ویژه آموزش‌دهندگان است که با شعار سوادآموزی در خانه آغاز و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: در این جشنواره آموزش‌دهندگان از نحوه آموزش و تدریس خود فیلم کوتاهی تهیه‌کرده و در قالب سی دی تا پایان اردیبهشت‌ماه به معاونت سوادآموزی ارسال کردند، قرار است پس از داوری آثار، در روز جهانی سوادآموزی مصادف با 8 سپتامبر و 17 شهریور از برگزیدگان تجلیل شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com