کد خبر ۸۷۰۲۳ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۶
استاندار قم:

صنعت گردشگری قم با جدیت احیا می‌شود

قم - استاندار قم با اشاره به خسارت ناشی از بحران کرونا به بخش خدمات قم، اظهار کرد: با فروکش کردن این بیماری، احیای صنعت گردشگری قم با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهرام سرمست در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه از ایده‌ها و طرح‌های فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسات ایجاد چالش و بیان ایده‌های مختلف و حتی متعارض و پرهیز از کلی گویی و عمل به صرف بخش نامه‌هاست.

وی با بیان اینکه درب استانداری به روی فعالان اقتصادی باز است گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند علاوه بر جلسات، مسائل و مشکلات خود را در ملاقات‌های خصوصی مطرح کنند.

استاندار قم شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران در حوزه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه معیارهای ارزیابی باید واقع بینانه باشد خاطرنشان کرد: ارزیابی از مدیران و جلسات بایستی بر اساس خروجی و تأثیرگذاری و سهم آنها در تصمیم سازی باشد.

وی گفت: در ارزیابی‌ها بایستی تعداد پیشنهادات عملیاتی مدیران استان قم به دستگاه‌های ملی به عنوان یک فاکتور مدنظر قرار بگیرد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود مسئله راه دسترسی نمایشگاه بین المللی قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: یک گزینه بهینه و یک گزینه‌ی حداقلی برای راه دسترسی در نظر گرفته شده است که بایستی به صورت موازی از مسئولان ملی مورد پیگیری قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: اعتبارات لازم برای احداث راه دسترسی این نمایشگاه نیز با استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به طولانی بودن برخی روندها در ارائه ی مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی، گفت: بعضی موارد در قوانین پیش بینی شده ولی در بخش اجرا با کندی فرایند مواجه هستیم که این موانع بایستی موانع احصاء و مرتفع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت استان باید پاسخگوی همه شهروندان باشد، آسیب کرونا به بعضی اقشار را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در ستاد ملی کرونا نیز برای کاهش فشار به برخی خوشه‌های کاری، تصمیماتی از جمله بلااثر نمودن سوابق چک‌های برگشتی گرفته شد که برای بهبود این مصوبات پیشنهادات فعالان اقتصادی استان قم به ستاد ملی کرونا منتقل خواهد شد.

سرمست همچنین مشکلات ناشی از بحران کرونا برای بخش کشاورزی استان قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: جبران بخشی از خسارات فعالین این حوزه از مقامات ملی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مهمترین حوزه کسب و کار در قم بخش خدمات است، خاطرنشان کرد: این بخش که حدود ۶۰ درصد اقتصاد استان را تأمین می‌کند بیشترین آسیب را از بیماری کرونا دید.

استاندار قم خسارت بخش گردشگری را بیش از سایر مشاغل دانست و با اشاره به سفید نشدن وضعیت قم بر اساس آخرین ارزیابی‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: پس از پشت سر گذاشتن این بحران، احیای صنعت گردشگری در دستور کار مسئولان استان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری در مدیریت بحران کرونا، خاطرنشان کرد: همدلی و همکاری همه بخش‌های دولتی، خصوصی و مردم مهمترین رکن در این توفیق بزرگ بود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com