کد خبر ۸۷۰۲۴ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸
طی سال گذشته؛

اعضای بدن ۱۴ بیمار مرگ مغزی در قم اهدا شد

قم - مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی سال گذشته اعضای بدن ۱۴ نفر در قم که دچار مرگ مغزی شده بودند، اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ولی الله صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طی سال گذشته اعضای بدن ۱۴ نفر در قم که بر اثر حوادث مختلف دچار مرگ مغزی شده بودند به بیماران نیازمند اهدای عضو، اهدا شد.

وی گفت: در صورتی که فردی دچار مرگ مغزی شود جلسه‌ای با خانواده فرد گذاشته شده و اطلاعات لازم به آنها داده می‌شود تا در صورت اجازه دادن اعضای بدن بیمارشان اهدا شود زیرا پس از مرگ مغزی اعضای بدن نیز پس از مدتی از کار می‌افتند.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: علاقه‌مندان برای دریافت کارت اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به سایت www.muq.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند که پس از انجام بررسی‌های لازم، کارت صادر و به درب منازل ارسال می‌شود.

وی گفت: کارت اهدای عضو بیشتر شبیه به وصیت است که خانواده فرد در صورت مرگ مغزی از رضایت فرد برای اهدای عضو آگاه می‌شوند.

صمدی با بیان اینکه استان قم در زمینه اهدای عضو نسبت به جمعیت رتبه ۱۵ کشور را دارد، افزود: از آنجایی که بیماران برای اهدای عضو به تهران فرستاده می‌شوند برخی از خانواده‌ها برای انتقال فرد مرگ مغزی شده به تهران رضایت نمی‌دهند اما به زودی پیوند کلیه در استان قم راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: انتقال اعضای فرد مرگ مغزی شده به بدن بیماران از روی لیست بر اساس میزان بدحالی بیماران انجام می‌گیرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com