کد خبر ۸۷۰۲۸ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

نمایشگاه بین‌المللی استان قم مهرماه به بهره‌برداری‌ می‌رسد

رئیس اتاق بازرگانی استان قم گفت: با پیگیری مسائل مربوط به زیرساخت‌ها و راه دسترسی، نمایشگاه دائمی استان قم، مهرماه به بهره‌برداری‌ می‌رسد که اگر وزارت راه همراهی بیشتری در راه دسترسی داشته باشد این پروژه به‌موقع به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ابوالفضل خاکی عصر امروز در سی و سومین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: فعالان اقتصادی در حوزه بخش خصوصی در عرصه صنعت، تولید و کشاورزی با حضور مستمر در جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در قم می‌توانند پیگیر بسیاری از مشکلات و مصوبات باشند.

وی با بیان اینکه گاهی حضور تشکل‌ها و بخش خصوصی در این جلسات کمرنگ می‌شود که این به نفع تولید و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری نیست. تصریح کرد: اتاق بازرگانی و اتاق اصناف و تعاون، مطالباتی در حمایت از بخش خصوصی دارند که با حضور مدیران و مسئولان، بخش زیادی از این دغدغه‌ها رفع می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی قم خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نمایندگانی از قوه قضائیه و بانک‌ مرکزی در سطح استان قم نیز در این جلسات حضور داشته باشند تا با کمترین بروکراسی، بتوانیم بخشی از مطالبات بخش خصوصی را پاسخ دهیم.

وی با تأکید بر اینکه همراهی بخش خصوصی و دولتی، زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است، یادآور شد: باید برنامه‌های تولید و جذب سرمایه‌گذار با همدلی این دو بخش مورد پیگیری قرار گیرد.

خاکی در مورد احداث نمایشگاه بین‌المللی قم در آزادراه قم-تهران گفت: این نمایشگاه یک فرصت ارزشمند در جهت سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و اگر وزارت راه همراهی بیشتری در راه دسترسی داشته باشد این پروژه به‌موقع به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در قم افزود: آب، برق، گاز و تأسیسات نمایشگاه تکمیل و زیرساخت‌ها مجهز شده و با پیگیری مسائل مربوط به زیرساخت‌ها و راه دسترسی، این نمایشگاه مهرماه به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

وی با بیان اینکه راه دسترسی در ورودی اتوبان در نظر گرفته‌شده است، اضافه کرد: باید با تدابیر لازم در رفع موانع، اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران ناامید شوند.

رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به مشکلات تولید و تولیدکنندگان گفت: نوسانات ارز، تولیدکنندگان را با محدودیت واردات و کمبود مواد اولیه مواجه کرده که بخش زیادی از مشکلات به بانک مرکزی برمی گردد و بخش از مشکلات مربوط به گمرک است.

خاکی اظهار داشت: کرونا بسیاری از واحدهای تجاری و گردشگری و صنعتی را با مشکلاتی مواجه کرد و بسیاری از فعالان اقتصادی با چک‌های برگشتی مواجه شده‌اند، پیشنهاداتی باید ارائه شود که فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی بیش از این گرفتار نشوند، همچنین کاهش مالیات از واحدهای متضرر یکی از مطالبات مهم است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com