کد خبر ۸۷۰۴۸ انتشار : ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
امام جمعه قم:

آمریکا جرات کوچکترین اقدام علیه نفتکش‌های ایرانی را ندارد

آیت‌الله «حسینی بوشهری» امام جمعه قم گفت: اگر نفتکش‌های ما دریای کارائیب و اقیانوس اطلس را پشت سر گذاشت و در برابر دیدگان آمریکا عبور و به ونزوئلا می‌رود به‌خاطر شجاعت مقام معظم رهبری و عظمت ملت است آمریکا جرات نمی‌کند کوچکترین حرکتی از خود نشان بدهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای اظهار داشت: شرایط جهان هستی به گونه‌ای است که انسان‌ها در شرایط بلایای طبیعی و غیرطبیعی قرار می‌گیرند، گاهی سیل و زلزله ایجاد می‌شود و گاهی در غم نزدیکان خود عزادار می‌شوند.

وی افزود: هیچ کسی را نمی‌توان در عالم پیدا کرد که در آرامش و آسایش باشد، نخستین عاملی را که می‌توان برای حکمت بلایا برشمرد موضوع آزمایش الهی است، خداوند بندگانش را در معرض آزمایش قرار می‌دهد و این آزمایش دارای دو ویژگی است که ویژگی نخست همگانی بودن آن است و منحصر به فرد خاصی نیست و حتی پیامبران و اولیای الهی نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

امام جمعه قم بیان کرد: آزمایش‌های الهی متنوع بوده و این گونه نیست که همیشه از راه بلا باشد و گاهی از راه نعمت است و انسان در معارض آزمایش قرار می‌گیرد و اینکه  مشخص شود می‌تواند از عهده این آزمایش بربیاید یا خیر.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: اموال و اولاد شما برای آزمایش‌تان هستند و این که چگونه از این آزمایش بیرون می‌آیید، در ابتدای انقلاب اسلامی شخصیت‌هایی داشتیم که حاضر نشدند به خاطر حُب فرزند در برابر انقلاب و نظام اسلامی موضع‌گیری و مقابله کنند ولی برخی دیگر نیز مردود شدند و به‌خاطر فرزندشان به مقابله با انقلاب پرداختند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) ادامه داد: خدای متعال انسان را با مال و فرزند آزمایش می‌کند و مشخص می‌شود که چه کسانی از این آزمایش الهی راضی و چه کسانی نیز مخالف هستند، انسان در پرتو بلاها و مصیبت‌هایی که ایجاد می‌شود رشد کرده و به تکامل می‌رسد و استعدادهایش شکوفا می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) فرمودند خداوند برای بنده‌اش درجه و مقامی قرار داده است که با عمل به این درجات نمی‌رسد بلکه وی را برای شکوفایی استعدادش در معرض آزمایش و امتحان قرار می‌دهد.

حسینی بوشهری عنوان کرد: شهید مطهری در تعبیری بیان کرد گاهی خداوند به انسان شری به ظاهر می‌دهد که در دل آن خیر و گاهی خیری می‌دهد که در دل آن شر است چون نمی‌تواند از این خیر به خوبی نگهداری کند و براساس آیه الهی در دل سختی آسانی وجود دارد.

وی بیان کرد: 8 سال کشورمان درگیر جنگ تحمیلی و سختی‌های بسیار زیادی بود ولی در دل آن سختی‌ها خداوند به ملت منت گذاشت و امروز کشورمان در دنیا از نظر نظامی جز کشورهای برتر است، نسل جوان و انسان‌های ارزشمند و نیروهای مسلح کشورمان با اقدامات خود کاری کردند روی پای خود بایستیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند درختان صحرایی را مشاهده کنید که باغبان به آنها آب نمی‌دهد ولی پوست آنها بسیار مقاوم است برخلاف درختانی که در کنار جویبار بوده و نرم و لطیف هستند و مقاومت ندارند، فلسفه حکمت و بلا آزمایش الهی و شکوفایی استعداد و رسیدن انسان به کمال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هشتم شوال مصادف است با سال روز تخریب بقیع است که قبر مطهر امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) توسط وهابیون تخریب شد، امروز گروهی به عنوان داعش سربلند کرده و همان راه وهابیون را می روند که آن روز بقیع را تخریب کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به 13 خردادماه سال روز سخنرانی امام خمینی(ره) در فیضیه گفت: این سخنرانی زمینه 15 خرداد و سرآغاز انقلاب اسلامی شد و پس از 14 سال انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه گفت: روز 14 خرداد هر سال مردم ایران اسلامی در سال روز رحلت امام خمینی(ره) مراسم برگزار می کنند و مقام معظم رهبری سخنرانی می کنند و امسال نیز برنامه هایی برای بزرگداشت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی به مسلمانان عزت بخشید، افزود: امروز هر مسلمانی در سراسر دنیا احساس عزت می کند، امام راحل به مردم دنیا امید بخشید و"ما می توانیم" محقق شد و این موضوع در پرتو انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) امکان پذیر شد.

وی با اشاره به دوران سیاه رژیم شاهنشاهی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی گرایش‌ها گاهی چپ گرایانه و ناسیونالیستی بود ولی به برکت امام راحل سمت و سوی این نهضت ها به سوی حرکات اسلامی شد و روح خودباوری در ملت ایران ایجاد شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری که خلف صالح امام خمینی(ره) است رهبری انقلاب اسلامی را برعهده دارد و تنها شخصیتی است که در دنیا از هیچ کسی جز خدا ترس ندارد، پیام مقام معظم رهبری در روز قدس را شنیدیم و سخنان ایشان ایجاد امید در جبهه مقاومت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نفتکش‌های ما دریای کارائیب و اقیانوس اطلس را پشت سر گذاشت و در برابر دیدگان آمریکا عبور و به ونزوئلا می‌رود به‌خاطر شجاعت رهبر معظم انقلاب و عظمت ملت است و آمریکا جرات نمی‌کند کوچکترین حرکتی از خود نشان دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد، پس از 41 سال برای ما زیبا و پسندیده نیست که برخی از روستا و شهرها از در زمینه آب با مشکل روبه‌رو باشند و نمایندگان مجلس باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند، تحریم و مشکلات کشور بسیار زیاد است و نمایندگان باید با برنامه ریزی امید مردم را بیشتر کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به لطف خدا صحن های حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، عبدالعظیم حسنی(ع)، حرم شاه چراغ و مسجد مقدس جمکران بازگشایی شد و امیداریم به فضل الهی فضای معنوی بیشتری در ایران اسلامی حاکم شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com